טלרד רשמה הפסד כבד במחצית, למרות שרכישת מרמנת שיפרה את שורת ההכנסות ברבעון השני

ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-14.7% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו בכ-39 מיליון דולר • במחצית הראשונה רשמה טלרד הפסד נקי של 8.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: ורדי כהנא
מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: ורדי כהנא

חברת טלרד נטוורקס  ממשיכה להציג תוצאות עסקיות מאכזבות. החברה דיווחה אתמול (ב') עם סיום המסחר בבורסה על הפסד נקי של כ-1.9 מיליון דולר ברבעון השני השנה, לעומת רווח של 845 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טלרד עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ושירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ומפעילי תקשורת וכן פועלת בתחום תכנון והקמת תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. את החברה מוביל המנכ"ל מוטי אלמליח, שנכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים, והחליף בתפקיד את רן בוקשפן.

תוצאות טלרד ברבעון השני
 תוצאות טלרד ברבעון השני

בסוף אפריל השנה השלימה טלרד את רכישת חברת מרמנת, מחברת אמנת הבורסאית וקרן הפרייבט אקוויטי סקיי תמורת כ-97 מיליון שקל, כך שתוצאותיה של מרמנת לחודשים מאי ויוני אוחדו בדוחות טלרד. בעקבות רכישת מרמנת נכנסה טלרד לפעילות גם בתחום של מיקור תהליך עסקי וניהול פרויקטים.

רכישת מרמנת ואיחוד תוצאותיה בדוחות הביאו לשיפור בשורה העליונה של טלרד. הכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-14.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-39 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-500 אלף דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה טלרד יציבות בשורה העליונה והכנסותיה נותרו ברמה של כ-67.5 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 6.7 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה היא דיווחה על הפסד נקי של 8.8 מיליון דולר לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

המנכ"ל אלמליח ציין היום כי "אנו נמצאים כיום בתקופת מעבר, ופועלים למיקוד הפעילות של החברות בקבוצה שכולל שיפור משמעותי של רווחיות החברה בכלל, ובתחום המוצרים, הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת בפרט. בהתאם לכך, ביצענו לאחרונה בתחום זה מהלכים שיביאו לחיסכון של כ-3 מיליון דולר ברמה שנתית".

טלרד הונפקה בבורסה בחודש מאי 2017, אז גייסה 75 מיליון שקל, לפי שווי של 340 מיליון שקל "אחרי הכסף" (במחיר של 6.5 שקלים למניה). במקביל, בעלת השליטה, קרן פורטיסימו, ובעלי המניות הנוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל דאז בוקשפן), מכרו עוד 24% ממניות החברה בכ-75 מיליון שקל. כיום מחזיקה פורטיסימו בכ-41.5% מההון.

מאז ההנפקה נחתך שוויה של טלרד בבורסה ביותר מ-80% (כולל ירידה של 3% היום) על רקע אכזבת המשקיעים מהתוצאות שהציגה החברה, וערכה של החברה הצטמק לכ-55 מיליון שקל.