ירידת שווי עצומה: וריזון מוכרת את הרשת החברתית טאמבלר

החברות לא הסגירו את סכום הרכישה, אך לפי דיווח של Axios, היא נמכרה תמורת פחות מ-20 מיליון דולר - ירידת שווי עצומה בהשוואה ל-1.1 מיליארד דולר שיאהו שילמה עבורה ב-2013

אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK
אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK

חברת וריזון מוכרת את הרשת החברתית טאמבלר לחברת Automattic, בעלת אתר וורדפרס המשמש לפרסום בלוגים ואתרים. החברות לא הסגירו את סכום הרכישה, אך לפי דיווח של Axios, היא נמכרה תמורת פחות מ-20 מיליון דולר - ירידת שווי עצומה בהשוואה ל-1.1 מיליארד דולר שיאהו שילמה עבורה ב-2013. במסגרת העסקה, אוטומטיק רכשה גם 200 אנשי צוות שעובדים בטאמבלר.

טאמבלר היא פלטפורמה שמאפשרת למשתתפים לפרסם תמונות, מוזיקה, אמנות ועוד. היא הושקה ב-2007 וזכתה בעבר לפופולריות, אך זו הלכה ופחתה עם השנים ובמיוחד ככל שהתחרות מצד רשתות חברתיות אחרות התגברה.

אחרי שנרכשה, טאמבלר לא הצליחה לייצר הכנסות משמעותיות עבור יאהו, וב-2016 החברה מחקה מערכה 230 מיליון דולר. וריזון  הפכה לבעלים של טאמבלר לאחר שרכשה את יאהו ב-2017. בשנה שעברה וריזון החליטה לאסור על פרסום תכנים למבוגרים בלבד בטאמבלר, מה שהביא לכך שמשתמשים נוספים בפלטפורמה, שלא קיבלו את שינוי המדיניות, נטשו אותה.

מנכ"ל אוטומטיק, מאט מולנווג, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה מתכננת לשמור על המדיניות הנוכחית. בנוסף, מולנווג אמר כי יבחנו דרכים בהן וורדפרס וטאמבלר יוכלו לשתף ביניהן שירותים ופונקציות. לדבריו, זוהי הרכישה הגדולה ביותר של אוטומטיק מבחינת סכום העסקה ומספר העובדים. בהצהרה שפרסם לגבי הרכישה אמר כי טאמבלר היא מותג אייקוני שידוע בכך שהוא עוזר לאנשים להפיץ רעיונות, תרבות וחוויות.