מוריס קאהן, בני לנדא ועשרות בכירי משק נוספים לנתניהו: עצור את גירוש ילדי מהגרות העבודה

שורה ארוכה של אנשי כלכלה ומשק, בהם גם שמואל חרל"פ, יוסי ורדי ואודי אנג'ל, כתבו בפנייה רשמית לרה"מ כי "כמה מאות ילדים אינם מאיימים על צביונה של מדינת ישראל. לפני עשר שנים הענקת מעמד לקבוצה של 600 ילדי מהגרי עבודה שמאז גדלו, שירתו בצה"ל לצד ילדינו והינם אזרחים ישראליים למופת. אנו קוראים לך לפעול באותה הדרך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

עשרות אנשי כלכלה ומשק בכירים, בהם מוריס קאהן, בני לנדא, שמואל חרל"פ, יוסי ורדי ואודי אנג'ל, הוציאו הבוקר (ב') פנייה רשמית ופומבית לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את גירוש ילדי מהגרות העבודה ולשחרר ממעצר את הילדים שנמצאים כעת במתקני כליאה לקראת גירוש.

בפנייה נכתב כי "בימים האחרונים פקחי ההגירה עוצרים וכולאים ילדים אשר נולדו והתחנכו כל חייהם בישראל. אמהותיהם סעדו את הורנו וסבנו במשך שנים רבות וכעת הן מגורשות כי הביאו ילד לעולם. כמה מאות ילדים אינם מאיימים על צביונה של מדינת ישראל, מדובר בילדים ישראלים לכל דבר אשר חולמים להיות חלק מהחברה שלנו. לפני עשר שנים הענקת מעמד לקבוצה של 600 ילדי מהגרי עבודה שמאז גדלו, שירתו בצה"ל לצד ילדינו והינם אזרחים ישראליים למופת. אנו קוראים לך לפעול באותה הדרך, האנושית והיהודית, ולעצור את גירוש הילדים!"

על המכתב חתומים מוריס קאהן, בני לנדא, שמואל חרל"פ, יוסי ורדי, אודי אנג'ל, נעם לאוטמן, לאוניד נבזלין, אבנר סטפק, דוד פאתל, עמי פדרמן, ג'ייסון אריסון, רני רהב, יהודית יובל ראקנטי, פרופ' יצחק בן ישראל (אלוף במיל.), אבנר בראל, דני גילרמן, עודד גרא, רוני דואק, הראל וייזל, זהר זיסאפל, עו"ד צבי אגמון, אלה אלקלעי, אלישע ויערה ינאי, עו״ד גלעד שר, עו"ד אוריאל לין, עו"ד מיה ליקוורניק, ינקי מרגלית, אלון פילץ, גיא רולניק, מוקי שניידמן ויוסי קוצ'יק.