עדיקה צומחת אבל לא מצליחה להרוויח; המניה צנחה ביותר מ-50% מההנפקה

רשת האופנה עדיקה סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 29% בהכנסות לכ-31 מיליון שקל, אך גידול בהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות העביר אותה להפסד ברבעון ובמחצית הראשונה של 2019 • המנכ"ל דדי שוורצברג: "לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית"

מנכ"ל עדיקה, דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
מנכ"ל עדיקה, דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

רשת האופנה המקוונת עדיקה סטייל (המפעילה גם חנויות פיזיות) ממשיכה לצמוח בשורה העליונה, אך גידול בהוצאות, בעיקר על רקע פתיחת חנויות חדשות, העביר אותה להפסד ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2019. מאז שהצטרפה למועדון החברות הציבוריות בחודש מרץ 2018, רשמה מניית עדיקה  ירידה של 53%, ושווי החברה התכווץ לכ-78 מיליון שקל.

עדיקה, הנמצאת בשליטת קבוצת גולף (69%) ומנוהלת על-ידי מייסדה דדי שוורצברג, סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 29% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-31 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על רווח של 907 אלף שקל, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 175 אלף שקל, לעומת איזון ברבעון המקביל.

עדיקה, שנוסדה ב-2011 על-ידי שוורצברג ועדי רונן, עוסקת בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית תחת המותג Adika; וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים נוספים, ובהם אדידס, ריבוק, Vans ועוד. בשנים הראשונות לפעילותה רשמה עדיקה צמיחה מהירה, אולם בשנתיים האחרונות היא מתמודדת עם תחרות חריפה מול אתרים נוספים בתחום האופנה, ביניהם טרמינל X של קבוצת פוקס.

מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה גדל ב-9% ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיע לכ-47 אלף. מנגד, היקף סל הקניות הממוצע הצטמק בכ-8% ועמד על 174 שקל. במספר העסקאות הכולל של החברה נרשם גידול של 51% לרמה של כ-200 אלף ברבעון.

במהלך הרבעון השני פתחה עדיקה שתי חנויות נוספות: בקניון עזריאלי בתל-אביב ובקניון "אייס מול" באילת. נוסף על כך, ברבעון הנוכחי (השלישי) היא השיקה חנות אאוטלט במתחם הקניות בילו סנטר. כיום מפעילה החברה שמונה חנויות פיזיות.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה עדיקה עם הכנסות של כ-60 מיליון שקל, צמיחה של 33% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-719 אלף שקל בלבד, ירידה של 73% לעומת התקופה המקבילה; והשורה התחתונה הצביעה על מעבר להפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה - שנבע בעיקרו מרווח הון חד-פעמי.

תוצאות עדיקה במחצית הראשונה במיליוני שקלים
 תוצאות עדיקה במחצית הראשונה במיליוני שקלים

מאמצי חדירה לשוק העולמי

במקביל לפעילות בישראל עושה החברה בחודשים האחרונים מאמצים לחדור לשוק העולמי, על אף התחרות האגרסיבית בין אתרי האופנה הבינלאומיים. החברה השקיעה במהלך הרבעון השני כ-1.8 מיליון שקל בפיתוח פעילות האתר הבינלאומי שלה, ובמהלך הרבעון השני הסתכמו הכנסות החברה מהפעילות בכ-253 אלף שקל, לאחר שברבעון הראשון השנה (והראשון לפעילות זו) הסתכמו ההכנסות בכ-20 אלף שקל בלבד. עוד מציינים בעדיקה כי בחודש יולי קפצו ההכנסות מהפעילות בחו"ל לכ-600 אלף שקל.

המנכ"ל דדי שוורצברג ציין עם פרסום הדוחות כי "החברה ממשיכה לצמוח על אף הסביבה העסקית המאתגרת והעובדה שבחודש אפריל השנה שרר מזג-אוויר קר ביחס לשנים האחרונות, שהשפיע על קצב המכירות והתמהיל. במהלך הרבעון הרווחיות הגולמית שבה לרמות שאליהן עדיקה מכוונת, תולדה של מהלכים עסקיים ותפעוליים שעליהם אנו שוקדים, ביניהם גיוון פריטים ומהלכים שיווקיים".

עוד הוסיף שוורצברג כי "אנו ממשיכים לפעול במרץ ליישום התוכניות העסקיות שלנו, הכוללות המשך צמיחה בפעילות הליבה, לצד איתור ובניית מנועי צמיחה חדשים, בין היתר בחו"ל. אנו שמחים לדווח כי לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית, שאותה התחלנו ברבעון הראשון השנה, עם סך מכירות בחודש יולי בלבד מעל פי שניים מאשר בכל הרבעון השני".