האינטרנט של הדברים החכמים: הגאדג'טים שמגדירים מחדש יעילות

פלסטר ש"נותן" תרופות, מזוודה עם מנעולים המבוססים על טכנולוגיות זיהוי, שעון שמכוון את עצמו לזמן המקומי וארגז חול עם חיטוי אוטומטי שמזהה חתולים שונים

מהפכת ה"אינטרנט של הדברים" (IoT) ממשיכה לשנות את שוק מוצרי הצריכה ואת רמת השימושיות והנוחות של מוצרים מוכרים, ונראה שהגל רחוק מדעיכה.

פלסטר חכם שמכיל תרופות וחיישנים

בשוק העולמי קיימים כיום שלל התקני IoT לבישים - כולל חולצות, נעליים, גרביים ואפילו חיתולים. כעת טוענת חברת Windgo האמריקאית כי החזית הבאה היא פלסטרים חכמים. המוצר, שעליו הוציאה החברה פטנט לאחרונה, נראה כמו פלסטר מקובל - אולם הוא כולל בתוכו מודול בריאות שטוח על צ'יפ שמצויד בקישוריות IoT באמצעות בלוטות', RFID או התקן תקשורת אלחוטי אחר.

המודול אמור לבצע שחרור מבוקר ומתוזמן של תרופות, משחות או שמנים כמו משככי כאבים, אנטיביוטיקה, חומרים מבוססי קנאביס ועוד. את עיתוי השחרור ניתן לתכנת מראש או לבצע בו התאמות אלחוטיות מרחוק.

במקביל יעביר הפלסטר החכם לאפליקציה, ומשם לענן, מידע מחיישנים נקודתיים שאותם ניתן להתקין בתוכו - כגון טמפרטורה, רמות חמצן ואלכוהול ואפילו רמה בקטריאלית. בהתאם לנתונים ניתן לתזמן מרחוק את העברת התרופות לחובש הפלסטר בצורה אופטימלית. טרם פורסם מידע על מועד המסחור של הפטנט והערכת מחיר.

שעון אופנתי חכם ושטוח

השעונים החכמים הדיגיטליים היו בין הראשונים שהמחישו את הפוטנציאל של התקני IoT לבישים. אחריהם הופיעו בשוק גם לא מעט שעונים חכמים היברידיים - ששילבו את המראה האופנתי של שעוני יד אנלוגיים עם השימושיות של שעון מקושר-אפליקציה.

אולם שעוני הדור הראשון גם לקו בעובי חריג ולא אופנתי בעליל, כדי להכיל התקנים אלחוטיים ובעיקר סוללה מורחבת, הנדרשת לצורך שידור אלחוטי ממושך. כעת טוענת קסיו היפנית שהצליחה לעקוף מכשול זה.

הסדרה החדשה של שעוני גברים חכמים ממשפחת ה-EDIFICE, שהוכרזה באחרונה, משלבת תקשורת בלוטות' מהדור האחרון עם צריכת חשמל נמוכה במיוחד, בשילוב עם טעינה סולארית וסוללה שאוגרת אנרגיה ביעילות. מקור הכוח הזה אפשר לייצר שעון חכם שעוביו 8.9 מ"מ בלבד - עשרות אחוזים פחות מהעובי של שעונים מקבילים מהדור הקודם. קישוריות הבלוטות' מאפשרות לשעון להתחבר לאפליקציה ודרכה לכוון את עצמו אוטומטית לשעה המדויקת בכ-300 ערים בעולם, ללא צורך בכוונון ידני של השעה - אידיאלי למי שעובר אזורי זמן לעתים תכופות.

השעון גם מכיל בתוכו סטופר מדויק לאלפית השנייה, התרעה על שיחות נכנסות, זיכרון לזמני הקפות, תאריכון אוטומטי ועוד. המחיר בארה"ב, החל מספטמבר, כ-300 דולר.

מזוודות חכמות: הדור הבא

מזוודות חכמות ומקושרות הן כיום להיט בשוק הנסיעות הבינלאומי, וכעת טוענת חברת SKTREK כי היא פיתחה את הדור הבא שלהן, שנשען על לקחים שהופקו מדגמי הדור הראשון. המזוודות כוללות פתחים צדדיים אנכיים, שמאפשרים גישה צדדית ומהירה לתכולת המזוודה מבלי לפתוח אותה - במקרה של צורך בחיפוש מהיר.

המזוודה מצוידת בדור חדש של מנעולים חכמים, שמבוססים על זיהוי טביעת אצבע או פנים - בדומה לחיישני האבטחה בסמארטפונים מתקדמים - ובכך מבטלים את הצורך בהקלדת סיסמה או שימוש באפליקציה לפתיחה ונעילה. עם זאת, התקן הנעילה עדיין עומד בדרישות של רשויות בטיחות התעופה שלפיהן יש לאפשר את פתיחת המזוודה על ידי גורמי אבטחה חיצוניים במקרה של חשד.

פיצ'ר בטיחותי נוסף הוא מארז כוח מודולרי, שמאפשר להתקין עד שתי סוללות נטענות - המספקות עד שלושה ימי טעינה למכשירי החשמל הניידים של הנוסע, והפעלה עצמאית של המזוודה. ניתן גם לנתק כליל את מקורות הכוח, בעת שיקוף המזוודה למשל, על פי דרישת חברות התעופה. למזוודה יש גם התקן בלוטות' עם התרעה על קרבה, המראה או איבוד קשר אלחוטי, מערכת איתור שאמורה לפעול בכל העולם, ומשקל דיגיטלי עצמי מובנה.

המזוודה תושק בקמפיין באתר קיקסטארטר בסוף אוגוסט בגדלים של 20 ו-26 אינץ', והמחיר יחל בכמה מאות דולרים.

שירותי IoT רובוטיים לחתול

שוק חובבי החתולים מגלגל מיליארדי דולרים בשנה ברחבי העולם, והמשותף לבעלי החתולים הוא שהם לא אוהבים את מלאכת ניקוי ארגז החול. בשנים האחרונות ראינו כמה פתרונות אוטומטיים לבעיה, אך השירותים האוטומטיים בשם LavvieBot נמנים עם המתוחכמים שבהם.

המכשיר בגודל טוסטר אובן גדול, וכולל מנגנון אוטומטי לגריפת הצרכים - שמנקה את עצמו תוך כ-20 דקות, מנטרל ריחות ומחטא כימית, ואף ממלא מחדש את החול לפי הצורך ממכל אגירת חול בנפח של 6.5 ליטר. היעילות הזו מאפשרת לו לפעול אוטומטית במשך כ-17 יום לפני שצריך לפנות ממנו את הפסולת ידנית ולטעון אותו מחדש בחול.

מערך של חיישנים, כולל אינפרא אדום, מזהה את כניסת החתול ומנתק את פעולת הזרוע הרובוטית אם פעלה באותה עת. הקישוריות מבוססת על רכיב Wi-Fi שמקושר לאפליקציה בסמארטפון של בעל החתול ומעביר לו דיווחים כמו תדירות השימוש, צורך בתחזוקה או מילוי חול ואף מידע על החתול כמו משקלו, משך הזמן שבילה בשירותים ועוד. במקרה של בית עם מספר חתולים, חיישן וידיאו מאפשר לזהות כל אחד בנפרד ולהעביר דיווחים פרטניים בנוגע אליו. המפתחת, חברה מדרום קוריאה, תשיק את המכשיר החודש באתר אינדיגוגו, ומחיר היעד הוא כ-800 דולר.