קופיקס מנסה להתייעל תחת רמי לוי וסוגרת בתי קפה; בינתיים ההפסד הרבעוני זינק ל-6 מיליון שקל

ברבעון המקביל ההפסד עמד על כמיליון שקל • לצד זה ההפסד התפעולי ברבעון התכווץ מ-2.9 מיליון שקל ל-1.7 מיליון שקל • המנכ"ל אירם גרייבר: "נקטנו בשורה של פעולות ורה-ארגון, הן ברשת הסופרים והן במסגרת פעילות בתי הקפה"

רשת בתי הקפה והמרכולים העירוניים קופיקס גרופ , הנמצאת בשנה האחרונה בשליטת רשת המזון רמי לוי, ממשיכה לרשום הפסדים. הרשת, אותה מוביל המנכ"ל אירם גרייבר, דיווחה אתמול (ד') על תוצאותיה לרבעון השני ולחצי הראשון של 2019, מהן עולה כי הכנסותיה ברבעון השני התכווצו בכ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמדו על כ-68 מיליון שקל בלבד. ההכנסות מפעילות בתי הקפה הצטמקו ב-21% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-18 מיליון שקל, ואילו בהכנסות מפעילות המרכולים נרשמה ירידה מתונה של כ-2% לרמה של כ-50 מיליון שקל.

השורה התפעולית של קופיקס הצביעה על הפסד של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכניסה של רמי לוי לשליטה בחברה, עולה מהדוחות, תרמה לצמצום בהפסד התפעולי של בתי הקפה לפני עלויות טרום הקמה והוצאות אחרות ברבעון השני, לרמה של כ-1.7 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עם זאת, פעילות המרכולים עברה להפסד תפעולי של כמיליון שקל ברבעון זה, לעומת רווח של 236 אלף שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של כ-6 מיליון שקל, פי 6 לעומת ההפסד ברבעון המקביל אשתקד.

קופיקס גרופ תוצאות המחצית הראשונה במיליוני שקלים
 קופיקס גרופ תוצאות המחצית הראשונה במיליוני שקלים

ההכנסות במחצית ירדו ב-8%

את המחצית הראשונה של השנה סיימה קופיקס עם ירידה של 8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, ואלה הסתכמו בכ-137 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 7.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.1 מיליון שקל בחצי המקביל; ובשורה התחתונה דיווחה הרשת על הפסד נקי של 10.2 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת ההפסד התקופה המקבילה.

קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ תחת הרעיון של גביית מחיר אחיד של 5 שקלים למוצריה, סובלת בשלוש השנים האחרונות מהרעה בעסקיה. הרשת הפעילה בסוף יוני השנה 106 סניפי בתי קפה בארץ (תחת החברה-הבת אורבן קופיקס), 88 באמצעות זכיינים והשאר בהפעלה עצמית של הרשת. זאת, לאחר שסגרה בחצי הראשון של השנה 10 בתי קפה מפסידים. בנוסף מפעילה הרשת 31 סופרמרקטים (באמצעות החברה-הבת סופר קופיקס), לעומת 30 בסוף 2018. הרשת גם שותפה ומפעילה באמצעות זכיינים כ-140 בתי קפה ברוסיה, בעיקר באזור מוסקבה.

רשת הקמעונאות רמי לוי, המחזיקה כיום בכ-50.4% ממניות קופיקס, הפכה לבעלת השליטה בקבוצה בספטמבר אשתקד, מה שהביא לשיפור בתנאי הסחר של קופיקס. אחת מנקודות האור בדוחות הייתה שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית, שעמד על כ-26% ברבעון זה לעומת 24% ברבעון המקביל.

התוצאות העסקיות הגרועות של קופיקס גרופ הביאו לירידה של 32% בשער מניית החברה בבורסה בשנה האחרונה, ושוויה הצטמק לכ-124 מיליון שקל. מאז כניסת רמי לוי לחברה רשמה המניה ירידה של כ-30%.

המנכ"ל אירם גרייבר ציין עם פרסום הדוחות כי "במהלך המחצית הראשונה של 2019 שיפרנו משמעותית את שיעור הרווח הגולמי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת הודות לשורה של פעולות התייעלות וארגון מחדש שנקטנו, הן ברשת הסופרים והן במסגרת פעילות בתי הקפה. בכוונתנו לשכפל את הצלחת המרכול הראשון שנפתח לאחרונה בהרצליה תחת הפורמט 'סופר רמי לוי בשכונה', כך שנפעל לפתיחת 20 מרכולים נוספים תחת המותג 'רמי לוי בשכונה' במהלך השנים הקרובות".