MD Clone גייסה 26 מיליון דולר לפלטפורמת שיתוף מידע רפואי

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן aMoon של מריוס נכט, והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות אורבימד ולייטספיד • בכך מגיע היקף הגיוס הכולל של החברה ל-41 מיליון דולר

צוות MD Clone / צילום: MD Clone
צוות MD Clone / צילום: MD Clone

חברת MD Clone, המאפשרת לחוקרים ולרופאים לבצע מחקר במאגרי "ביג דאטה" של החולים בבית חולים, מבלי לסכן את פרטיותם, גייסה 26 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן aMoon של מריוס נכט, והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות אורבימד ולייטספיד. בכך מגיע היקף הגיוס הכולל של החברה ל-41 מיליון דולר.

מייסד משותף ומנכ"ל MD Clone, זיו אופק / צילום: ענת פנחס
 מייסד משותף ומנכ"ל MD Clone, זיו אופק / צילום: ענת פנחס

MD Clone הוקמה ב-2016, על ידי בועז גור לביא, לוז ארז וזיו אופק, המכהן כמנכ"ל החברה. אופק היה ממייסדי חברת DB Motion שנמכרה לחברת AllScipts האמריקאית ב-235 מיליון דולר ב-2013. החברה מעסיקה 50 עובדים, מרביתם במשרדיה בבאר שבע. במהלך 18 החודשים הקרובים הנהלת החברה מתכננת להכפיל את צוות העובדים בארץ בחו"ל.

החברה פיתחה שיטה ייחודית לשמירה על פרטיות מידע תוך כדי מתן אפשרות לכל חוקר להשתמש בו. על בסיס המידע הקיים, החברה מייצרת סט של "אנשים פיקטיביים" עם מאפיינים פיקטיביים שאף אחד מהם לא דומה ברוב פרטיו לאדם מקורי, אך כל היחסים הסטטיסטיים החשובים ביניהם נשמרים. כך, חוקרים יכולים לשאול את מאגר המידע שאלות שונות ורבות ולקבל תשובות עשירות במידע מבלי לחשוף את פרטיו של איש. העובדה כי השימוש במידע הוא סינטטי, אף מאפשרת לבצע עליו מחקר מבלי שיש צורך להשיג אישורים מועדות האתיקה, וכך מקצרת עשרות מונים את התהליך בין הצבת השאלה המחקרית לבין קבלת תשובה ממאגר מידע קיים.

"עולם הרפואה עסק קרוב לשלושה עשורים בלהכניס דאטה לתוך המחשבים. גם אחרי שלושה עשורים ואין-סוף מיליוני דולרים, האופן שבן משתמשים במידע לא השתנה. צריך לבקש אישור אתי מועדת הלסינקי, אחר כך אני פונה ל- IT שישלפו לי את המידע עם ההרשאות המיוחדות שלהם, אבל הם עסוקים. זה לא לפי הדינמיות של העולם הנוכחי", אמר אופק ל"גלובס" בראיון שנערך בשנה שעברה.

כיום, לחברה יש הסכמים עם גופים שונים מערכת הבריאות בארץ, בהם בית החולים רמב"ם, בית החולים שיבא, קופות החולים מכבי וכללית, בית החולים איכילוב והמרכז הרפואי אסותא. בשנה שעברה, MD Clone פרצה גם לארצות-הברית עם חתימה על ההסכם מול בית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון על בסיס מידע של רשת בתי החולים BCJ . לקוחות החברה משלמים לה על הזכות להשתמש בטכנולוגיה שלה, בעודם מאפשרים לה שימוש בנתונים שלהם. הכנסותיה עומדות על כמה מיליוני דולרים בשנה.

*** גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".

תעודת זהות
מה החברה עושה:
טכנולוגיה לשיתוף מידע רפואי תוך שמירה על פרטיות החולים
הקמה: 2016
מייסדים: בועז גור לביא, לוז ארז וזיו אופק
עובדים: 50, 40 בישראל
משרדים: באר שבע, ארה"ב וגרמניה
גיוסי הון: 41 מיליון דולר ב-3 סבבים
משקיעים: aMoon , אורבימד ולייטספיד