בלקברי סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל; 40 עובדים יפוטרו

החברה הקנדית הקימה פעילות פיתוח בישראל ב-2015, על בסיס הסטארט-אפ Watchdox • המוצר של Watchdox ימשיך להיות מתוחזק ע"י צוות של 20 עובדים בארה"ב

בלקברי / צילום: Mark Blinch, רויטרס
בלקברי / צילום: Mark Blinch, רויטרס

בלקברי הקנדית סוגרת את מרכז הפיתוח הישראלי שלה בפתח-תקווה, שבו מועסקים 40 עובדים. החברה הקנדית הקימה פעילות פיתוח בישראל ב-2015, על בסיס הסטארט-אפ Watchdox, אותו רכשה תמורת כ-100 מיליון דולר באותה השנה. המוצר של Watchdox ימשיך להיות מתוחזק על ידי צוות של 20 עובדים בארה"ב אשר עבדו עד היום על המוצר במקביל לעובדים בישראל.

חברת הסייבר הישראלית Watchdox, שפיתחה טכנולוגיה לאבטחת מסמכים וקבצים, הוקמה ב-2008 על ידי מוטי רפאלין, נועם לבנת ויובל יגר (שלושתם כבר לא בחברה) וזכתה להשקעה, בין השאר, מהיזם הסדרתי שלמה קרמר וממיקי בודאי. בעת רכישת Watchdox, החברה העסיקה כ-80 עובדים, אך היום מועסקים בה 40 עובדים בלבד אשר יאבדו את עבודתם לקראת החגים. זהוי תקופה שבה גיוסי עובדים בהייטק נמצאים בהאטה, וגורמים בשוק חוששים כי הם יתקשו למצוא עבודה בתקופה הקרובה. את מרכז הפיתוח בישראל מנהל אורן גבע.

החברה נמכרה לבלקברי בעקבות אובדן המומנטום של החברה הקנדית בשוק הטלפונים הניידים, שנשלט על ידי מכשירי אנדרואיד ואפל. ירידה חדה בהכנסות החברה הביאו אותה לקיצוץ של כשליש מכוח האדם העולמי שלה ב-2012. כיוון שמערכות ההפעלה הסלולריות של בלקברי היו ידועות ברמת האבטחה הגבוהה שלהם מאז ומתמיד, החברה החליטה להעביר את המיקוד שלה ממכירת טלפונים למוצרי ושירותי אבטחה.

בלקברי סגרה לחלוטין את עסקי הטלפונים שלה ב-2016 ופיטרה 200 עובדים בעולם. מאז חלקים מעסקיה של בלקברי צוברים תאוצה, אך אחרים לא מצליחים להתרומם ונסגרים. כך למשל, במאי השנה החברה הודיעה על סגירת הגרסה למשתמשים פרטיים של תוכנת המסרים שלה, BBM.

מבלקברי טרם התקבלה תגובה.