טראמפ שולח את השווקים לעליות: "נציגי סין התקשרו אמש לאנשינו בבקשה: 'בואו נחזור לשולחן הדיונים'"

לאחר הטלת מכסים הדדית והחרפת הטון, שנמשכה גם אתמול, הנשיא האמריקאי מצוטט שיחת טלפון לילית בין נציגיה של סין לנציגי הסחר האמריקאים • וכך שוב התחזיות שנכתבו בבוקר כבר הופכות ללא רלוונטיות בצהריים • החוזים שירדו מוקדם יותר עברו לטריטוריה הירוקה

דונלד טראמפ ובוריס ג'ונסון / צילום: ארין שאף, רויטרס
דונלד טראמפ ובוריס ג'ונסון / צילום: ארין שאף, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מספק היום סנונית נוספת שטורפת את הקלפים. טראמפ אמר היום (ב') כי סין יצרה קשר עם משלחת הסחר האמריקאית בשתי שיחות טלפון במהלך הלילה, בבקשה לחזור לשולחן הדיונים, וזאת לאחר הטלת מכסים הדדית בשישי שאותה החלה הפעם סין, ומה שהביא את טראמפ להטיל מכסים בתגובה - ולפאניקה בשווקים.

"נציגיה של סין התקשרו אמש לאנשי הסחר הבכירים שלנו ואמרו 'בואו נחזור לשולחן'", אמר טראמפ. " אז אנחנו נחזור לשולחן ואני חושב שהם רוצים לעשות משהו. הם נפגעו מאוד קשה אבל הם מבינים שזה הדבר הנכון לעשות ויש לי כבוד גדול לזה. זו התפתחות חיובית מאוד עבור העולם", הוסיף טראמפ.

לדבריו, הצדדים יחלו בסבב נוסף של שיחות בקרוב. נזכיר כי המעד הקודם לשיחות היה בחודש ספטמבר הקרוב, כך שייתכן שהצדדים בכל זאת יקיימו את ההבטחה להיפגש כבר בחודש הבא למרות ההסלמה על פניו של השיח מאז פסגת ה-G20.

בסין לעומת זאת אמרו כי לא ידוע להם על שיחות שבוצעו לנציגי המשלחת האמריקאית. שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, הבהיר על רקע הדיווח מכיוון סין, כי יש תקשורת בין הצדדים.

זה הפך לריטואל קבוע. התחזיות של האנליסטים שנכתבות בשעות הבוקר הופכות ללא רלוונטיות בשעות הצהריים, כאשר הצדדים לוקחים צעד אחורה לאחר כל מהלך של הסלמה, והשווקים שנפלו בחדות לאחר שגרדו את שיא כל הזמנים עד לפני מספר שבועות, קופצים לאחר הנפילות החדות בסוף השבוע הסוער האחרון. עם זאת, שום דבר לא מבטיח כי התמונה לא תתהפך שוב מאוחר יותר השבוע, או אולי עוד הערב לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט.

חוסר היציבות בשווקים הפיננסים הביא את המשקיעים לריצה לנכסים בטוחים, כמו הזהב שנחשב חוף מבטחים ושהשלים בסוף השבוע האחרון מהלך עליות של 17% מתחילת השנה, ולאגרות החוב הממשלתיות - גם עבור תשואה נמוכה לטווח הארוך, בעיקר עד אשר הסאגה סביב מתיחות הסחר תיגמר. אבל נראה כי זה לא הולך לקרות כל כך מהר, לפחות עד הבחירות לנשיאות ארה"ב, אז ירצה טראמפ להיבחר לכהונה נוספת, ואולי להצליח להביא להסכם מול הכלכלה השנייה בגודלה בעולם שמלבד הפיכתה לבית החרושת המוזל של העולם, ממשיכה לרכוש ולצבור עוד ועוד נכסים מעבר לגבולותיה.