מינוי מבית: דירקטוריון בנק לאומי אישר את חנן פרידמן לתפקיד המנכ"ל החדש

דירקטוריון בנק לאומי הכריע בעד המלצתה של ועדת האיתור, שבראשות יו"ר הבנק סאמר חאג' יחיא, אשר המליצה על חנן פרידמן • פרידמן היה ממונה על חטיבת האסטרטגיה והחדשנות של הבנק

חנן פרידמן נבחר היום (ג') לתפקיד מנכ"ל הבא של בנק לאומי במקומה של רקפת רוסק-עמינח. דירקטוריון הבנק התכנס היום והכריע בעד המלצתה של ועדת האיתור שבראשות יו"ר הבנק סאמר חאג' יחיא, אשר המליצה על פרדימן.

פרידמן הגיע לבנק לאומי  לפני כחמש שנים בתפקיד היועץ המשפטי של הבנק. מאז הוא התקדם, וכיום הוא ממונה על חטיבת האסטרטגיה והחדשנות. פרידמן הוא מנהל חריף ומוכשר שלא מביא עימו ניסיון בנקאי קלאסי שכולל מתן אשראי עסקי או קמעונאי. הוא נחשב למועמד הקרוב ביותר של המנכ"לית היוצאת רוסק-עמינח ואף ליורשה.

פרט ליו"ר חאג' יחיא, ועדת האיתור כוללת את הדירקטורים יורם גבאי, תמר גוטליב, אסתר דומיניסיני ואוהד מראני.

שעה קלה לאחר הפרסום באתר "גלובס" כי דירקטוריון לאומי בחר בפרידמן למנכ"ל הוציא הבנק הודעה רשמית שאישרה זאת. עם ההודעה על המינוי אמר היו"ר חאג' יחיא, "עם כניסתי לתפקיד היו"ר, הוטלה עלי משימה שהינה אחת החשובות ביותר לעתיד הבנק בשנים הקרובות - מינוי מנכ"ל. ועדת האיתור שפעלה בחודש האחרון קיימה דיונים רבים על מנת לאפיין את היכולות, התכונות והידע שנדרש מהמנכ"ל הבא, לנוכח האתגרים שעומדים בפני המערכת הבנקאית בכלל, והבנק בפרט".

היו"ר נבחר לתפקידו בסוף יוני שעות לאחר שרוסק-עמינח התפטרה. עתה הוא מוסיף כי "הוועדה בחנה מועמדים מתוך ומחוץ לבנק, מישראל ומחו"ל, והגיעה למסקנה שפרידמן הוא המועמד המתאים ביותר להוביל את הבנק בתקופה זו". בלאומי מציינים היום כי רוסק-עמינח "תמשיך ללוות את לאומי עד סוף 2019".

מינויו של פרידמן תלוי בקבלת אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. נזכיר כי פרידמן סירב על פי הערכות לתפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, ועתה מתברר כי פעל נכון מבחינתו, עם הצלחתו לקבל את המנכ"לות בלאומי.