על רקע חולשת שוק הסלולר: פרטנר מסכמת רבעון עם הכנסות של 781 מיליון שקל ורווח סמלי

חברת התקשורת סיימה את הרבעון השני של 2019 עם רווח נקי מזערי של 3 מיליון שקל • הכנסותיה ירדו במחצית הראשונה של השנה ב-3% לכ-1.57 מיליארד שקל

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי / צילום סיון פרג'
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי / צילום סיון פרג'

חברת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השני של 2019 עם רווח נקי מזערי של 3 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח דומה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-781 מיליון שקל, לעומת 794 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-797 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ה-EBITDA (רווח לפני תשלומי ריבית, הפחתות ומסים) של פרטנר עמד על 214 מיליון שקל ברבעון, לעומת 172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הגידול הזה בשיפור בהכנסות משירותים, שגדלו ב-4% והסתכמו בכ-642 מיליון שקל ברבעון. לעומת זאת, החברה רשמה ירידה חדה של 21% בהכנסות ממכירת ציוד לעומת הרבעון המקביל, לכ-139 מיליון שקל. הרווח התפעולי של פרטנר ברבעון הסתכם ב-22 מיליון שקל, בדומה לרווח ברבעון המקביל.

עוד דיווחה פרטנר כי מספר מנויי הטלוויזיה שלה ביוני הגיע לכ-170 אלף - תוספת של 77 אלף מנויים לעומת יוני 2018. מספר מנויי הסלולר של החברה נותר יציב סביב 2.62 מיליון, וההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה ברמה של 58 שקל - עלייה של 2% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הנטישה עמד על כ-8% ברבעון, לעומת 8.5% ברבעון הראשון השנה.

תזרים המזומנים החופשי של החברה הסתכם ב-31 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בשני הרבעונים האחרונים ולעומת תזרים של 55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע ירידה בהשקעות (CAPEX) מרמה של 185 מיליון שקל ברבעון הקודם לכ-143 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. ייתכן כי גם דחייה בתשלומים לספקים תרמה לשיפור בתזרים.

פרטנר תוצאות רבעון שני במיליוני שקלים
 פרטנר תוצאות רבעון שני במיליוני שקלים

רווח נקי של 5 מיליון שקל במחצית

את המחצית הראשונה של השנה סיימה פרטנר עם ירידה של 3% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-1.57 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה הצטמק בכ-43% לכ-31 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 5 מיליון שקל, לעומת רווח של 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

לדברי איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, "אל מול חוסר יציבות וירידות ערך של המתחרות בשוק התקשורת, פרטנר מציגה מובילות עסקית ואיתנות פיננסית. פרטנר ערוכה טוב יותר ממתחרותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים בשוק הישראלי, שסובל מכשלי שוק מתמשכים. החברה ממשיכה להציג מגמות חיוביות במדדים העיקריים, מאזן חזק ומצוינות תפעולית, בזמן שמתחרותיה מתמודדות עם ירידות ערך וחוסר יציבות".

בנוגע למיזם הסיבים האופטיים של החברה, אמר בנבנישתי: "שנתיים אחרי השקת פרטנר פייבר, אנחנו מגיעים עם תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר כבר ליותר מ-480 אלף משקי-בית בישראל. אנחנו מחברים לקוחות בעשרות ערים ברחבי הארץ למהירות גלישה גבוהה של עד 1,000 מגבייט. נוסף על כך, אנחנו פועלים להעביר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית, במטרה להקטין תלות במונופולים ולהגדיל את רווחי החברה".

נזכיר כי לפני כשבועיים פרסמה סלקום את תוצאותיה לרבעון השני של 2019, שבהם הציגה הפסד נקי של כ-35 מיליון שקל על הכנסות של כ-920 מיליון שקל. פלאפון צפויה לפרסם את דוחותיה יחד עם החברה-האם בזק ביום חמישי הקרוב. 

שלוש חברות הסלולר המקומיות ממשיכות להתמודד עם התחרות המחריפה בשוק, כשבאחרונה התחילה חברת סאני מובייל להציע (בשיתוף-פעולה עם הוט מובייל) חבילה של שיחות ו-50 ג'יגה גלישה במחיר של 14.90 שקל בחודש למשך שנה.

מניית פרטנר  הגיבה לתוצאות בעלייה של 1.5% במסחר בבורסה היום (ג') בצהריים. עם זאת, בשלושת החודשים האחרונים רשמה המניה ירידה של 18%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-2.5 מיליארד שקל.