JoyTunes גייס 25 מיליון דולר כדי ללמד אתכם לנגן דרך הסמארטפון

את סבב הגיוס בסטארט-אפ, שמפתח טכנולוגיה ללימודי נגינה דרך אפליקציה, הובילה קרן הצמיחה הישראלית קומרה קפיטל • בעקבות ההשקעה, החברה מתכוונת לגייס עשרות עובדים בשנה וחצי הקרובות

מייסדי JoyTunes מימין לשמאל: רועי איציקובסקי, יובל קמינקא ויגאל קמינקא / צילום: אור פז
מייסדי JoyTunes מימין לשמאל: רועי איציקובסקי, יובל קמינקא ויגאל קמינקא / צילום: אור פז

JoyTunes, סטארט-אפ המפתח טכנולוגיה ללימודי נגינה דרך אפליקציה, הודיע היום (ג') על גיוס של 25 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הצמיחה הישראלית קומרה קפיטל והשתתפו בו גם קרן Insight Venture Partners, שהובילה את סבב ההשקעה הקודם בחברה והשקיעה גם בוויקס הישראלית ובטוויטר. בנוסף, השקיעו בחברה עד היום גם קרן אלף ומנכ"ל ומייסד Yelp ג'רמי סטופלמן ומשקיעים נוספים, והחברה גייסה 43 מיליון דולר בסך-הכול. סיון שמרי דהן, שותפה בקומרה קפיטל, תצטרף לדירקטוריון החברה בעקבות ההשקעה הנוכחית.

JoyTunes הוקמה בשנת 2011 על ידי האחים יובל ויגאל קמינקא ורועי איציקובסקי, שלושתם יוצאי יחידת מודיעין טכנולוגית. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב והיא מעסיקה כ-50 עובדים, כולם בישראל. יובל קמינקא, המכהן כמנכ"ל JoyTunes, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "זה שהצלחנו להגיע לאן שאנחנו נמצאים היום עם צוות כזה קטן זה לא במזל אלא בעבודה קשה. אנחנו מגייסים בישראל כשרונות מאוד גדולים ובדיסציפלינות מגוונות - מוזיקאים, אנשי קריאייטיב ואנשי שיווק, וגם טכנולוגיים ומפתחים. יש בישראל כשרונות שלא נופלים מאלה שיש בארה"ב". בעקבות ההשקעה, החברה מתכוונת לגייס עשרות עובדים נוספים בשנה וחצי הקרובות, כולם בישראל.

צוות JoyTunes  / צילום: אור פז
 צוות JoyTunes / צילום: אור פז

"הטכנולוגיה שלנו מסוגלת לזהות על איזה כלי המשתמש מנגן ומה הוא מנגן, על ידי האזנה לנגינה בכל כלי רגיל. אני הראשון לומר שהטכנולוגיה הזו לא מושלמת אצלנו ויש עוד הרבה מה לפתח בה, אבל אני חושב שהיא אחת מהטובות בעולם לזיהוי כלי נגינה בתנאי אמת. צריך לקחת בחשבון רעשי רקע, את המיקום של הסמארטפון ביחס לכלי הנגינה, ויש גם כלי נגינה שלא מכוונים בצורה מדויקת - אלו המון תנאים שצריך להתמודד איתם בשטח", הוא מסביר. "האפליקציה נותנת למשתמשים חיווי על המלודיה והטכניקה - אם עשית נכון ולא נכון. על גבי זה אנחנו בונים תוכן שיאפשר ללמוד בלי שיושב ליד התלמיד מורה ומלמד אותו".

המוצרים של JoyTunes כוללים מספר אפליקציות לתרגול נגינה, אחת משמשת ללימוד עצמי של נגינה, השנייה משמשת מורי נגינה בתרגול תלמידיהם, והשלישית מציעה לימוד נגינה לפעוטות. האפליקיות מבקשות להפוך את לימוד הנגינה לחוויה אינטואיטיבית ו'משחקית' ובכך קמינקא מקווה שיהפכו למוצר פופולארי בכל משק בית. השימוש באפליקציות הוא על בסיס תשלום דמי מנוי חודשי. כיום, מוצרי החברה זוכים ליותר ממיליון הורדות מדי חודש בחנויות האפליקציות ומאות אלפי מנויים חודשיים בתשלום בארה"ב, באנגליה ולאחרונה גם בסין. לחברה הכנסות שנתיות חוזרות של מעל עשרים מיליון דולר בשנה האחרונה, וקצב צמיחה של מאות אחוזים בשנה.

JoyTunes היא חברת B2C) Business to Consumer), כלומר, מוכרת ישירות לצרכן. נתונים אשר הובאו בדו"ח האחרון של עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל מגלים כי בשנת 2018 היו פעילות בישראל 5,350 חברות שמוכרות לעסקים (B2B), שגייסו 5.47 מיליארד דולר. במקביל, נכון ל-2018 פעלו בישראל 2,037 חברות שמוכרות ישירות לצרכנים, והן גייסו 1.2 מיליארד דולר בלבד. בנוסף, נתוני הדוח חשפו כי לאורך השנים האחרונות ההשקעות בחברות B2B עלו משנה לשנה, בעוד ההשקעות בחברות B2C ישראליות ירדו. למרות מיעוט המשקיעים המתמחים בחברות B2C בישראל ישנם סיפורי הצלחה לא מעטים בתחום, כמו למשל וויקס ופייבר.

"בסבב הגיוס הקודם, ישבתי עם שותף בכיר בקרן מובילה בישראל שאמר לי שגם ההכנסות שלי וגם קצב הגידול הם גבוהים מאלה של מרבית החברות שהוא השקיע בהן, אבל הוא לא יכול להשקיע בנו כי הוא לא מבין כלום במוצרים צרכניים", קמינקא מתאר את הקושי שנתקל בו בגיוס השקעה. אך לדבריו, "יש היום יותר ויותר דוגמאות לקרנות שרואות בשוק ה-B2C פוטנציאל מאוד גדול ויתרון יחסי עבורן - דווקא כי משקיעים אחרים נמנעים מזה".

לדברי קמינקא, העובדה שהחברה עוסקת במכירות לצרכנים ולא לארגונים גדולים, היא שמאפשרת לה להפעיל מישראל גם את מערכי השיווק והמכירות שלה. "אם אתה צריך לעשות שיחות מכירות עם לקוח ארגוני גדול בתוך המשרד שלו, ולדבר על בייסבול, אתה צריך להבין בתרבות המקומית ואת זה קשה לעשות מרחוק. אצלנו הפער פחות מורגש, ואנחנו מרוויחים את זה שכולם עובדים ביחד". לדבריו, "אם אתה בונה חברה שמוסיפה ערך לצרכנים ועושה להם טוב זה באמת כיף ומרגש. זה לא לעזור לחברות אחרות לעשות יותר כסף אלא לעזור לאנשים שהם כמונו, וזו חוויה מעצימה".

סיון שמרי דהן, שהובילה את ההשקעה בחברה, אמרה ל"גלובס" כי "חברות B2C מהוות כמחצית מחברות הפורטפוליו של קומרה, ואנחנו רואים בחברות הללו את הדור הבא של הסטארטאפים שיוצאים מישראל. יש לנו טכנולוגיות סופר מתקדמות שמגיעות מהצבא וזה מה ששם אותנו בחזית ההייטק, אבל מה שחדש זה השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת ובין יכולות שיווק ומכירות אונליין, שמבוססות על הרבה ידע וניסיון שקיימות בשוק הישראלי. הרבה מזה מגיע מעולם הגיימינג, מחברות שפיתחו פה יכולות מדהימות וכשרונות משמעותיים בעולם הזה. לדעתי זו מגמה חדשה שצומחת בישראל, ו-JoyTunes מייצגת בדיוק את זה. היא משלבת טכנולוגיה מדהימה עם יכולות שיווק מעולות וצוות נדיר מה שמתבטא בצמיחה פנומנאלית והובלה בשוק ענק".

תעודת זהות: JoyTunes

הקמה: 2011
מייסדים: יובל קמינקא, יגאל קמינקא ורועי איציקובסקי
עובדים: 50
משרדים: תל אביב
גיוסי הון: 43 מיליון דולר
משקיעים בולטים: קומרה קפיטל, Insight Venture Partners, קרן אלף, ג'נסיס פרטנרס, ומנכ"ל ומייסד Yelp ג'רמי סטופלמן.