חגגו את הכניסה לת"א 125: בכירי אלקטרה נדל"ן פתחו את המסחר

וגם: מנכ"ל חדש לקופאס ישראל, וייעוץ לפרישה ללא עלות

אמנון נויבך (מימין), אליעזר וסלי, מיכאל זלקינד, גיל רושינק, דני זלקינד, אמיר יניב ושרון לביא  / צילום: גיא אסייג
אמנון נויבך (מימין), אליעזר וסלי, מיכאל זלקינד, גיל רושינק, דני זלקינד, אמיר יניב ושרון לביא / צילום: גיא אסייג

את המסחר בבורסה בתל אביב פתחה הבוקר הנהלת אלקטרה נדל"ן , לרגל כניסתה של החברה למדדי ת"א-125  ות"א-90 . מניית אלקטרה נדל"ן, שזינקה בכ-90% מתחילת השנה לשווי שוק של כ- 1.2 מיליארד שקל, הייתה המצטרפת היחידה לת"א 125 בעדכון המדדים האחרון.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק, אמר כי "בשנתיים האחרונות גייסנו ממשקיעים בישראל למעלה מכ-2.5 מיליארד שקל לקרנות בניהולנו, המתמחות בשוק מקבצי הדיור בארה"ב ואנו שמחים שהמשקיעים בישראל נהנים מהצלחתה של פעילות זו". רושינק סיפר למשתתפים כי החברה צפויה לפתוח בקרוב שתי קרנות נוספות וכי אלקטרה אמריקה נבחרה על ידי ארגון NMHC העולמי כאחת מ-50 חברות הנדל"ן למגורים הגדולות בארה"ב.

עוד נכחו מיכאל ודניאל זלקינד, מנכ"לים משותפים בקבוצת אלקו, בעלת השליטה באלקטרה נדל"ן; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; עו"ד זיו לב; שרון לביא, מנהלת מחלקת המסחר והמדדים של הבורסה; עופר גרינבאום, מנכ"ל אי.בי.אי חיתום; אילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי בדלויט ישראל; גלעד שמעוני, מנכ"ל לאומי פרטנרס חתמים; דייב לובצקי, מנכ"ל משותף באי.בי.אי; אלי לוי, מנכ"ל קרנות הנאמנות במור בית השקעות; אליעזר וסלי, סמנכ"ל הכספים של אלקטרה נדל"ן; ואמיר יניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי של אלקטרה נדל"ן.

אלקטרה נדל"ן נכנסה לפעילות בתחום מקבצי הדיור בארה"ב לאחר כמה שנים בהן התרכזה במימוש נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, על רקע מצב פיננסי מאתגר והפסדים משמעותיים, שהובילו לגל מכירות אינטנסיבי ופרידה מעיקר נכסיה. כיום מנהלת החברה למעלה מ-27 אלף יחידות דיור ב-81 מקבצי דיור בארה"ב. 

בפיננסים: מנכ"ל חדש לקופאס ישראל, וייעוץ לפרישה ללא עלות

רגע לפני שחופשת הקיץ מסתיימת מתחדש סקטור הפיננסים בשתי התפתחויות חדשות. הראשונה היא מינויו של מיכאל נחמנוביץ (39) לתפקיד מנכ"ל חברת ביטוח האשראי קופאס ישראל, במקומו של כרמינה מנדולה שניהל את החברה הישראלית של ענקית ביטוחי האשראי הבינלאומית, מאז הקמתה פה.

בתפקידו האחרון כיהן נחמנוביץ כמנכ"ל ובעלים של חברת נובוקרדיט, הפועלת בתחום הבנקאות להשקעות וליווי עסקים עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים, לצד תוכניות ביטוח אשראי ותוכניות מימון. קודם לכן הוא עבד בחברת המימון החוץ בנקאית אמפא קפיטל. עתה הוא ינהל את אחת משלוש חברות ביטוחי האשראי בישראל, ושכוללות גם את חברת בססח וכלל ביטוח אשראי, הגדולות יותר מקופאס בישראל. חברות אלה מספקות ביטוחים על תקבולים המגיעים לעסקים מפני סיכוני פשיטת רגל או חדלות פירעון של לקוחותיהם, הן בשוק המקומי והן ליצואנים.

במקביל, בימים האחרונים הוקם מרכז ייעוץ פנסיוני לפרישה ללא עלות, שאותו מוביל יועץ הפרישה וסוכן הביטוח רון קשת, שאליו חברו שורה של יועצי פרישה מתנדבים. קשת מסביר כי המרכז הוקם במטרה לסייע לאוכלוסיות חלשות שעלולות לבצע טעויות קשות בעת פרישה כשהפורשים לא ממקסמים את מה שיש להם, כפי שקורה לא אחת. 

מיכאל נחמנוביץ  / צילום: גיא אסייג
 מיכאל נחמנוביץ / צילום: גיא אסייג