המבצע של סאני והוט מובייל לא מזעזע את השוק

אקספון ממשיכה באוגוסט להוביל את השוק עם 8,000 מצטרפים חדשים • פרטנר שינתה מדיניות, ואחרי חודשים רבים של נטישות כבדות היא צמצמה לפחות מ-1,000 נטישות

המבצע המדובר של סאני והוט מובייל החל אומנם לפני פחות משבועיים, אך על-פי נתוני ניידות המספרים בסלולר של חודש אוגוסט, המבצע לא זעזע את השוק, ומה שיותר חשוב - בינתיים הוא לא מאלץ את המתחרות להגיב. יחד עם זאת, כדאי לחכות ולראות כיצד ישפיע המבצע לכל אורכו.

את החודש האחרון סיימה הוט מובייל עם ניוד שלילי של 839 נוטשים - שיפור קטן של מגמת הנטישות שאפיינה את החברה בחודשים האחרונים, אבל בהחלט לא משהו שהזניק אותה קדימה.

מי שהמשיכה להוביל את טבלת הניודים גם באוגוסט זו אקספון עם המותג WE4G, שגרפה כ-8,000 לקוחות מצטרפים, וזאת למרות עליית המחירים המתונה מלפני מספר חודשים. 

המבצע של סאני והוט מובייל מעניק ללקוחות חבילת סלולר ב-14.90 שקל לחודש. המבצע משווק על-ידי סאני, אבל מאחוריה עומדת הוט מובייל שדוחפת אותו. המבצע משווק בחנויות סאני ברחבי הארץ, והוא אינו אינטרנטי, כלומר הלקוחות צריכים להגיע לחנויות של סאני ולרכוש את הסים של הוט מובייל, שזה כנראה אחד הגורמים שמסרבלים את תהליך ההתחברות. 

הניודים הנמוכים במסגרת המבצע קרוב לוודאי ימנעו מהמתחרות להגיב ולהוריד מחירים. כרגע אף אחת לא הגיבה, מלבד סלקום שיצאה במבצע מתחרה באמצעות הוזלה של המכשיר החדש של סמסונג, גלקסי נוט 10, שאותו משווקת סאני בישראל. 

השנייה בטבלה שמסיימת עם ניוד חיובי היא 019 מובייל, אבל מדובר במספרים מאד קטנים יחסית, ולכן השפעתה פחות מורגשת.

מעניין לראות שהחודש פרטנר הצליחה לצמצם את הנטישות בצורה משמעותית, אחרי שבשנים האחרונות היא איבדה הכי הרבה לקוחות בניודים. ההסבר השגרתי של החברה היה שהיא מנהלת את הניודים בצורה מושכלת, ולכן היא כביכול לא מתרגשת מהניודים השליליים הרבים, אך בחודש החולף כנראה חל שינוי, והתוצאה של הגיוס המוגבר בחודש החולף הוא 745 נטישות - שיפור משמעותי לעומת נטישות של אלפי לקוחות מדי חודש שהחברה חוותה חודש אחר חודש בשנים האחרונות.

במקום השישי בטבלה עומדת גולן טלקום שמסיימת את החודש עם נטישות של כ-1,000 מנויים, ואחריה סלקום עם נטישה שלילית של 1,745, ופלאפון עם 2,225 נטישות. מי שסוגרת את הטבלה הפעם זו רמי לוי סלולר, שמשום מה חווה נטישה מאד גדולה במונחים של מפעיל וירטואלי כמוהו עם 2,300 נטישות בחודש.