ג'י.פי גלובל פאוור: הרווח הנקי התכווץ ב-90%; נדרשת להזרמת הון מבעלי השליטה

הצורך של חברת האנרגיה ג'י.פי גלובל פאוור במזומנים לצורך מימון פעילותה מוביל את אחד מבעלי השליטה בה, אהוד בן ש"ך, להעמיד לה תמיכה באמצעות הלוואות וערבויות, בסכום של עד 17 מיליון שקל

אהוד בן ש"ך / צילום: איל יצהר
אהוד בן ש"ך / צילום: איל יצהר

הצורך של חברת האנרגיה ג'י.פי גלובל פאוור  במזומנים לצורך מימון פעילותה מוביל את אחד מבעלי השליטה בה, אהוד בן ש"ך, להעמיד לה תמיכה באמצעות הלוואות וערבויות, בסכום של עד 17 מיליון שקל. סכום זה דומה לסכום שאותו מתכננת החברה לגייס בזמן הקרוב.

בדוחותיה הכספיים של גלובל פאוור, שפורסמו בסוף השבוע, הפנו רואי החשבון שלה את תשומת לב המשקיעים לעובדה כי "לצורך מימון פעילות החברה, לרבות פיתוח והשקעה בפרויקטים השונים, נדרשת החברה למקורות תזרימיים".

לצורך כך, בחודש שעבר החליט דירקטוריון גלובל פאוור על גיוס הון באמצעות הנפקת מניות, בהיקף המוזכר, ובהמשך לכך בן ש"ך, באמצעות חברת א.י.ה פריז אחזקות הפרטית שלו, חתם על כתב התחייבות בלתי חוזר להעמדת מקורות המימון לרשות החברה, וזאת במקרה שהדירקטוריון יקבע כי אין בידיה הכספים הנדרשים עבורה.

מדוחותיה של גלובל פאוור עולה בין היתר, כי התחייבותו של בן ש"ך לתמוך בחברה מוגבלת עד להשלמת הנפקת ההון המתוכננת, או לחלופין עד לקבלת הלוואה על-ידי החברה או גיוס אג"ח, וזאת בתנאי שהדבר "לא יפגע ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

בהנהלת גלובל פאוור ובדירקטוריון מעריכים כי "החברה תעמוד בכל התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

גלובל פאוור עוסקת בתכנון, פיתוח, הקמה ותפעול תחנות כוח לייצור חשמל, והפרויקט המרכזי שבו היא שותפה הוא תחנת הכוח IPM שבסמוך לבאר טוביה, לא רחוק מקריית מלאכי. שותפו של בן ש"ך לשליטה בחברה הוא מייסד החברה, ניסן כספי, שבאחרונה החליט למכור את מניותיו בה.

בסיכום פעילותה במחצית הראשונה של השנה הצטמצמו הכנסותיה ב-37%, ל-33 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה התכווץ ב-90% והסתכם בקצת יותר מ-3 מיליון שקל.

עיקר הכנסותיה של גלובל פאואר ממשיך להתבסס על תחנת הכוח IPM, ובסיכום מחצית השנה ריבית ושערוך הלוואות שהעניקה לחברות מוחזקות, בעיקר IPM, הניבו לחברה הכנסות מימון של כ-21 מיליון שקל, נוסף על רווח של כ-10 מיליון שקל מעליית שווי ההשקעה שלה בפרויקט.

עוד בדרך לשורה התחתונה סבלה החברה מעלייה בהוצאות המימון שלה וההנהלה וכלליות, וכן מהפסד בחברות מוחזקות.