אייסקיור חתמה על הסכם להפצת מוצריה ביפן וסינגפור; תקבל כ-4 מיליון דולר בתחילת הדרך

מפתחת ומשווקת המערכות לצריבה בהקפאה של גידולים חתמה הסכם עם Terumo corporation היפנית, המתמחה בשיווק מכשור רפואי, שכולל התחייבות להזמנות בהיקף של מעל 13 מיליון דולר

חברת אייסקיור  שפיתחה ומשווקת מערכות לצריבה בהקפאה של גידולים שפירים וממאירים, הודיעה על חתימת הסכם שיווק להפצת מוצריה ביפן וסינגפור. ההסכם נחתם עם חברת תרומו קורפ (Terumo corporation) היפנית, הנסחרת בבורסת טוקיו לפי שווי של מעל 22 מיליארד דולר, המתמחה בשיווק מכשור רפואי.

בעקבות ההודעה עולה מניית אייסקיור 5.9% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-63 מיליון שקל. מתחילת השנה ועד הבוקר איבדה מניית החברה 35% מערכה.

במסגרת ההסכם תקבל אייסקיור סכום של 2.5 מיליון דולר עד 30 יום לאחר חתימת ההסכם ועוד 1.5 מיליון דולר עם האספקה הראשונה של המוצרים הראשונים, אירוע שיתרחש להערכת החברה ברבעון הראשון של 2020. החברה היפנית התחייבה להזמנות בהיקף מינימלי של 13.2 מיליון דולר. ההסכם הוא לחמש שנים, וכמויות המינימום תלויות בקבלת כל אישורי השיווק והשיפוי הביטוחי. תרומו קורפ תהיה אחראית על השגת האישורים הללו.

אם אומנם ייצא ההסכם לפועל כמתוכנן, הוא עשוי להגדיל משמעותית את ההכנסות של החברה, אשר עמדו במחצית הראשונה על 2 מיליון שקל, גידול של כ-15% לעומת התקופה המקבילה. היום משווקת אייסקיור את מוצריה בעיקר בארה"ב, והיא התמקדה עד היום בעיקר בשוק הגידולים השפירים בשד, אולם עסקיה לא התפתחו כמתוכנן, ועד היום היא נושאת בדוחותיה הערת "עסק חי".

במרץ 2015 הפך הרופא ואיש העסקים הסיני לי הייקסיאנג לבעל השליטה באייסקיור, שהחלה להביט לכיוון אסיה ולמקד מאמצים בטיפול בגידולים ממאירים. בינתיים השוק האמריקאי אחראי עדיין לרוב הכנסותיה. לאחרונה קיבלה החברה אישור שיפוי ביטוחי לטיפול בגידולים ממאירים. את החברה מנהל אייל שמיר.

לאייסקיור היום 11 מיליון שקל בקופת המזומנים, ובמחצית השנה הראשונה היא השתמשה ב-7.3 מיליון שקל לצרכיה השוטפים.