חנויות | בלעדי

פוקס מקימה חנות דגל ענקית לנייקי בקנדה בהשקעה של כ-42 מיליון שקל

החיבור עם נייקי עולה מדרגה: פוקס תקים חנות דגל של ענקית הספורט בשטח של 3,000 מ"ר בטורונטו • מדובר בחנות הגדולה ביותר שתפעיל פוקס, והיקף המכירות בה צפוי לעמוד על 20 מיליון דולר בשנה • בשנים האחרונות, על רקע המשבר בענף האופנה, מחזקת הרשת את אחיזתה בעולם הספורט

הדמיה של נייקיטאון בטורונטו / הדמיה: אוקספורד
הדמיה של נייקיטאון בטורונטו / הדמיה: אוקספורד

קבוצת פוקס עושה צעד נוסף בחיבור עם נייקי העולמית: תקים בקנדה חנות דגל ענקית בשטח של 3,000 מ"ר - כך נודע ל"גלובס".

חנות ה-Niketown הענקית שתקים פוקס תפתח בקניון Yorkdale בטורונטו ותשתרע על שתי קומות בשטח של כ-3,000 מ"ר. בהקמתה יושקע סכום-עתק של כ-12 מיליון דולר (כ-42 מיליון שקל), כאשר לפי הערכות חלק ניכר ממנו ימומן על-ידי הקניון.

החנות מיועדת להיפתח בנובמבר 2020, כשהסכם השכירות של החנות במתחם הוא ל-10 שנים וכולל אופציה להארכתו ב-5 שנים נוספות. לפי הערכות, היקף המכירות בחנות כזו צפוי לעמוד על למעלה מ-20 מיליון דולר בשנה.

Niketown הוא קונספט של חנויות ענק המשתרעות על מספר קומות שקיים במדינות בארה"ב ובאירופה ומציג לצד המוצרים של נייקי גם הטמעה של טכנולוגיות בתחום הריטייל שהחברה רוכשת. זו למעשה תהיה החנות הגדולה ביותר שתפעיל קבוצת פוקס בעולם ובישראל, והיא תצטרף ל-7 החנויות של נייקי שהקבוצה כבר מפעילה בקנדה באמצעות החברה-הבת שלה ריטיילורס ולפעילות נוספת של פוקס בקנדה - רשת מוצרי הטיפוח שמפעילה 6 חנויות בהפעלה ישירה במדינה.

Yorkdale, הקניון שבו תוקם החנות בטורנטו, שייך לקבוצת הנדל"ן המניב אוקספורד, שעומדת מאחורי ההקמה של קניון האדסון יארדס שנפתח לאחרונה בניו יורק. מבחינת פוקס מדובר בהבעת אמון משמעותית מצד הקבוצה, שכן מדובר בחנויות דגל שיש להן משמעות ייחודית מבחינת נייקי, כשההשקעות המוערכות גם מצדם של בעלי הקניון מצביעים על כוחה העולה.

קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל מחזיקה בזיכיון להקמת רשת חנויות של מותג נייקי בישראל, אף שאין לה בלעדיות. במהלך השנים האחרונות היא רכשה את כל חנויות המותג נייקי בארץ, למעט חנויות אאוטלט, שהופעלו על-ידי זכיינים שונים ופתחה חנויות נוספות. בסך-הכול מפעילה פוקס בישראל 22 חנויות של נייקי ומעסיקה כ-376 עובדים.

הראל ויזל \ צילום: תמר מצפי
 הראל ויזל \ צילום: תמר מצפי

לפני כשנתיים וחצי החיבור עם נייקי התהדק, ופוקס חתמה על הסכם עם נייקי קנדה, במסגרתו ניתן לה רישיון להקים רשת של חנויות נייקי בקנדה למשך 7 שנים. מדוחות הקבוצה ל-2018 עולה כי היא מעסיקה בפעילות הזו כ-218 עובדים.

קבוצת פוקס , שנסחרת לפי שווי שוק של 1.5 מיליארד שקל, סימנה בשנתיים האחרונות את תחום הספורט והרחיבה בו את אחיזתה. בנוסף לפעילות של נייקי בישראל ובקנדה, פוקס קיבלה זיכיון להפעלת רשת ספורט נוספת בישראל - פוט לוקר, רשת רב-מותגית שמשווקת נעלי ספורט של מותגים גדולים, ביניהם גם ניקיי עצמה, אדידס, פילה ואחרים. בתוך כשנתיים וחצי פתחה פוקס כ-52 חנויות של פוט לוקר.

על רקע השינוי בהרגלי הצריכה והמעבר לקנייה באונליין שהביאו לשחיקה בפדיונות חנויות האופנה בישראל כמו גם בעולם, העיניים נשואות למותגי הספורט, שלפי שעה נראה כי נותרו מחוץ למשבר. לאחרונה דווח כי נייקי ופוט לוקר בעצמן ישתפו פעולה בפתיחת 50 חנויות ענק ויטמיעו בהן טכנולוגיות שרכשה נייקי.

חברת נייקי העולמית נסחרת לפי שווי שוק של 132 מיליארד דולר ונחשבת לאחד ממותגי הספורט החזקים בעולם. החברה מפעילה בארה"ב לבדה כ-392 חנויות קמעונאיות וכ-790 חנויות בשווקים נוספים, לצד מכירה מקוונת. כמו כן נייקי מפעילה מספר מוגבל של חנויות דגל ברחבי העולם.