איתן מאיר ימונה ליו"ר תמר פטרוליום במקומו של רן אפרתי

מאיר צפוי להתחיל בתפקידו בתחילת 2020 • בתפקידו האחרון כיהן מאיר במשך 11 שנים כמנכ"ל דליה אנרגיות כוח

איתן מאיר / צילום: שני נחמיאס
איתן מאיר / צילום: שני נחמיאס

בחברת תמר פטרוליום , המחזיקה ב-16.75% מהזכויות של מאגר תמר, החליטו למנות את איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות כוח לשעבר, לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. מאיר מונה כדירקטור ודבר מינויו כיו"ר צפוי להיות מובא בפני אסיפת בעלי המניות הקרובה, מתוך כוונה כי יחל בתפקידו כיושב ראש החברה בתחילת 2020. מאיר יחליף בתפקיד את היו"ר הנוכחי של החברה, רן אפרתי, שיכהן מעתה כדירקטור.

למאיר (68) ניסיון רב בתכנון, הקמה וניהול פרויקטים ותהליכים מורכבים בצה"ל, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. בתפקידו האחרון כיהן מאיר במשך 11 שנים כמנכ"ל דליה אנרגיות כוח. במסגרת תפקיד זה הוא היה אמון על ניהול, הקמה ותפעול של תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל לייצור חשמל בהיקף של 900 MV, כחלק מהליך הרחבת משק החשמל בישראל. קודם לכך, כיהן מאיר כמנכ"ל עיריית ירושלים.

תמר פטרוליום, אשר הוקמה כחברה ייעודית על-ידי קבוצת דלק, לצורך קליטת החזקות הקבוצה (חלקן או כולן) במאגר תמר, החלה להיסחר בבורסה בתל אביב ביולי 2017 לאחר שרכשה 9.25% במאגר תמר, מתוך חלקה של דלק קידוחים, לאחר שגייסה בהנפקת אג"ח ומניות כ-850 מיליון דולר בבורסה. לאחר מכן, בתחילת 2018, היא רכשה עוד 7.5% מהזכויות בתמר מידי נובל אנרג'י בכ-800 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא ליעמי ויסמן.

המחזיקים במניות מניית תמר פטרוליום ספגו מאז החלה להיסחר בבורסה ירידה של 47%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-815 מיליון שקל.