אוויאיישן של אביב צידון נרכשה ע"י Clermont הסינגפורית

אוויאיישן הוקמה ב-2016 ע"י עומר בר-יוחאי, עומר רגב ואביב צידון • צידון, טייס קרב בעברו, פעל קודם לכן במסגרת חברת פינרג'י ופיתח מנוע שנועד לאפשר למכונית חשמליות לנסוע על מים באמצעות סוללת מתכת-אוויר • לפני כן מכר את חברת BVR לאלביט תמורת 34 מיליון דולר

אביב צידון / צילום: אילן ספירא
אביב צידון / צילום: אילן ספירא

חברת ההחזקות הסינגפורית Clermont Group השלימה רכישה של 70% ממניות חברת הסטארט-אפ הישראלית אוויאיישן (Eviation) של אביב צידון. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי פרסום ב"פורבס" מפברואר האחרון, הקבוצה השקיעה בחברה חוב להמרה של 76 מיליון דולר תמורת 70% ממניותיה. אם הרכישה הנוכחית התבצעה לפי תנאי ההשקעה, הדבר שמשקף לחברה שווי של 108.5 מיליון דולר.

אוויאיישן הוקמה ב-2016 על ידי עומר בר-יוחאי, המכהן כמנכ"ל, עומר רגב, ואביב צידון המכהן כיו"ר. צידון, טייס קרב בעברו, פעל קודם לכן במסגרת חברת פינרג'י ופיתח מנוע שנועד לאפשר למכונית חשמליות לנסוע על מים באמצעות סוללת מתכת-אוויר. לפני כן, מכר את חברת BVR לאלביט תמורת 34 מיליון דולר.

החברה פועלת מקדימה צורן ולפי פורבס, נכון לפברואר 2019 החברה העסיקה 35 עובדים. ב-2017, החברה חשפה את המוצר הראשון שלה, מטוס נוסעים המכונה "אליס", אשר מסוגל היה להטיס 9 נוסעים ושני אנשי צוות, וזכתה בתחרות הסטארט-אפים של הוול סטריט ג'רנל. בהודעת החברה על הרכישה נכתב כי היא הכרזיה על חוזה מסחרי ראשון עם חברת Cape Air, במסגרתו השתיים יתחילו לשווק מטוס נוסעים חשמלי ראשון עד שנת 2022.

לפי המייסדים, החברה גייסה עד היום כ-200 מיליון דולר, מרביתם מ-Clermont, אשר נמצאת בבעלות המיליארדר הניו-זילנדי ריצ'רד קנדלר. עוד השקיעו בחברה מייסדיה וחברת החזקות נוספת הרשומה בניו זילנד, בשם Timon Limited, אשר השקיעה 10 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, החברה תמוזג לחברת Clermont Aerospace, אשר מחזיקה גם בבעלות על סטארט-אפ האמריקאי magniX, המפתח גם הוא מערכת חשמלית למטוסים.