בזק | בלעדי

בזק רוצה להקל על התזרים: בחנה קבלת מימון פרטי ארוך טווח ממוסדיים בהיקף של עד חצי מיליארד שקל

ל"גלובס" נודע כי ענקית התקשורת בחנה לאחרונה אפשרות לגייס מהשוק המוסדי כ-250-500 מיליון שקל באמצעות אג"ח לא סחירות או הלוואה פרטית • ככל הידוע מהלך הגיוס אינו מקודם לפי שעה, הגם שבבזק מעוניינים להמשיך ולשנות את מבנה החוב כך שהמח"מ של החוב של הקבוצה יוארך

לוגו בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
לוגו בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

כחלק ממאמציה לפרוס את לוח הסילוקין לטווחים ארוכים יותר, ולאחר שגייסה כמיליארד שקל מהמוסדיים לפני חודשים ספורים, ענקית התקשורת בזק בחנה לאחרונה את האפשרות לגייס מהשוק המוסדי כ-250-500 מיליון שקל באמצעות אג"ח לא סחירות או הלוואה פרטית - כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע מהלך הגיוס הנוסף אינו מקודם לפי שעה, הגם שבבזק מעוניינים להמשיך ולשנות את מבנה החוב כך שהמח"מ של החוב של הקבוצה יוארך. בהקשר זה נציין כי בזק פרסמה בימים האחרונים מפרט הצעת רכש לאג"ח 7 שלה ב-590 מיליון שקל. בבזק בחרו שלא להגיב.

מהלך זה מתווסף לצעד אחר בו נוקטת בזק במטרה להקל על התזרים: אי חלוקת דיבידנד. עם פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2018 מסרה בזק, שבניהול המנכ"ל דודו מזרחי ובראשות היו"ר שלמה רודב, כי בעקבות מחיקות גדולות היא מבטלת את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה לשנתיים הקרובות.

בזק סיכמה בימים האחרונים את הרבעון השני של השנה בהפסד ענק שהתקרב ל-1.6 מיליארד שקל, וזאת בהתאם לאירועים החריגים עליהם דיווחה קבוצת התקשורת כמה שבועות טרם לכך, במרכזם ירידת שווי החברה הבת פלאפון (כ-950 מיליון שקל) ומחיקת נכס מס (כ-1.15 מיליארד שקל).

ההפסד הרבעוני הוביל את בזק להציג הפסד שהתקרב ל-1.3 מיליארד שקל בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2019, וכך, הפסדיה מצטברים תוך שלושה רבעונים לסכום עתק של כ-3 מיליארד שקל. על רקע מחיקות הענק בשווי נכסי החברה, שינוי השליטה הצפוי בה והחולשה הכללית בשוק הסלולרי בישראל, מנייתה של בזק צנחה מתחילת השנה בכ-44% לרמה שמשקפת לחברה שווי של כ-5.7 מיליארד שקל.

לאחר כל אלה בזק צופה כי הפסדיה השנה יסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת רווח נקי בטווח של כ-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל שצפתה בתחזית הקודמת שלה לשנת 2019, אשר פורסמה בחודש מרץ. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) השנתי הצפוי כעת הוא של כ-2.9 מיליארד שקל, לעומת 3.9 מיליארד שקל בתחזית הקודמת.

בשורה העליונה הציגה בזק בסיכום רבעוני שחיקה של כ-5% בהכנסותיה, שעמדו על כ-2.2 מיליארד שקל. ירידת ערך בחלק מפעילויותיה העבירה אותה להפסד תפעולי רבעוני של 94 מיליון שקל, כשבדרך לשורה התחתונה השלילית הצטרפו הוצאות מסים בהיקף של כ-1.35 מיליארד שקל.