ליאון: בעשור הקרוב יתווספו 40 אלף דירות למלאי התכנוני העירוני

"לפני כשנה התחלנו את פרויקט הפינוי בינוי הראשון בירושלים, במתחם המקשר, והוא 'יריית הפתיחה' של פרויקטים רבים שיאושרו בקרוב", כך אמר ראש עיריית ירושלים משה ליאון באירוע השקת מכון אאורה למשפט, יזמות חברתית והתחדשות עירונית בבינתחומי הרצליה

משה ליאון בירושלים / צילום: רפי קוץ
משה ליאון בירושלים / צילום: רפי קוץ

"בעשור הקרוב יתווספו לעיר כ- 40 אלף יחידות דיור", הודיע ראש עיריית ירושלים משה ליאון. ליאון השתתף אתמול (ג') באירוע השקת מכון אאורה למשפט, יזמות חברתית והתחדשות עירונית בבינתחומי הרצליה.

לאון הזכיר, כי הסביר, כי לפני מספר חודשים העירייה חתמה לפני מספר חודשים על הסכם גג עם משרד האוצר ורמ"י, שעתיד להוסיף לעיר כ- 20 אלף יחידות דיור שיאושרו להערכתו ב- 5 השנים הקרובות. יתר הדירות המתוכננות, יתוספו באמצעות פרויקטים של פינוי-בינוי.

"לפני כשנה התחלנו את פרויקט הפינוי בינוי הראשון בירושלים, במתחם המקשר, והוא 'יריית הפתיחה' של פרויקטים רבים שיאושרו בקרוב. הגידול בתכניות התחדשות העירונית ביחס לשנה שעברה נובע מהבשלה של תכניות אב שקודמו, ערכי קרקע גבוהים, המשך פעולות הסברה וליווי דיירים, פעולת צוות התחדשות עירונית שמגבירה את הוודאות בשוק וגיבוי ראש העיר", הסביר ליאון.

לדבריו, העיריה מעדיפה באופן כללי התחדשות עירונית באמצעות תכניות 'פינוי-בינוי' ובמקומות שהדבר לא יתאפשר, יקודמו היתרים לתמ"א 38. הדבר נכון גם למזרח העיר, שם מקודמות גם מספר תכניות אב ומתאר שמטרתן חידוש עירוני וניצול יעיל יותר של הקרקע.

עוד אמר ליאון, כי עיריית ירושלים רואה בקידום תכניות ההתחדשות עירונית כאחד מיעדי התכנון המרכזיים שלה בשנים הבאות. על העיר יהיה לעמוד בתחזיות האוכלוסייה הצפויה בה, למעלה ממיליון וארבע מאות אלף תושבים בשנת 2040.

מכון אאורה במרכז הבינתחומי, שבראשו תעמוד ד"ר אורה בלום, יהווה מסגרת אקדמית ומקצועית ללימוד ולחקר תהליכים עירוניים של התחדשות וחדשנות, ולהעמקת הזיקה בין הסדרים משפטיים ראויים לבין פעילות עסקית המשלבת ערכים חברתיים וסביבתיים.