אי.די.בי השלימה את עסקת מכירת 5% ממניות כלל ביטוח

המניות נמכרו בעסקה מחוץ לבורסה במחיר של 52.5 שקל למניה ובתמורה כוללת של 145.5 מיליון שקל

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי / צילום: איל יצהר

חברת אי.די.בי דיווחה היום (ה'), כי השלימה את העסקה למכירה של 5% ממניות כלל ביטוח לידי קבוצה של משקיעים מסווגים, ובאמצעות חברות החיתום של אפסילון, פועלים אי.בי.אי, לידר וברק קפיטל. המניות נמכרו בעסקה מחוץ לבורסה במחיר של 52.5 שקל למניה ובתמורה כוללת של 145.5 מיליון שקל.

במקביל, רכשה אי.די.בי באמצעות אותם חתמים אגרות חוב ארוכות שהנפיקה בעבר, מסדרות ט' וי"ד. החברה רכשה אגרות חוב מסדרה ט' בהיקף של כ-132 מיליון שקל ע"נ לפי מחיר של 75 אגורות לכל 1 ש"ח ע"נ אג"ח ט', ובנוסף רכשה אגרות חוב מסדרה י"ד בהיקף של 58.9 מיליון שקל ע"נ לפי מחיר של 79 אגורות לכל 1 ש"ח ערך נקוב אג"ח י"ד.

בעקבות המכירה, מחזיקה אי.די.בי במישרין ב-15.3% ממניות כלל ביטוח. בנוסף, לחברה השקעה ב-20% ממניות כלל ביטוח באמצעות עסקאות החלף שנעשו בשנתיים האחרונות מול הבנקים.

עם זאת, לאי.די.בי התחייבות למכור עוד 5% ממניות כלל ביטוח לאיל לפידות תמורת 132 מיליון שקל וזאת על פי הסכם שנחתם בעבר בין הצדדים. ההסכם כולל הלוואת מוכר של 118 מיליון שקל שהתחייבה אי.די.בי להעניק ושהיא מעוניינת כי חלקה יועמד על ידי גוף חיצוני.

בנוסף, החליט לאחרונה דירקטוריון אי.די.בי כי על החברה לפעול למכירה של עוד 5% ממניות כלל ביטוח שבידיה עד סוף השנה. כך, שעד סוף השנה אמורה חשיפת החברה להצטמצם ל-25.3% בלבד ממניות כלל ביטוח.