חברת RMDY נמכרת בעד 46 מיליון דולר; רווחים למרחביה אחזקות ול-ICB

שתי החברות הבורסאיות מחזיקות כל אחת 6% מחברת המידע הרפואי, שצפויה להימכר ב-16 מיליון דולר במזומן ובמניות • תיתכן תמורה עתידית נוספת של עד 30 מיליון דולר

חברת מרחביה ו-ICB, שתיהן חברות החזקות ביומד הנסחרות בבורסה בתל אביב, הודיעו היום, כי חברת המידע הרפואי רמדי, שבה מחזיקה כל אחת מהן כ-6%, צפויה להימכר לחברת optimizeRX בסכום של 8 מיליון דולר במזומן ועוד 8 מיליון דולר במניות הרוכשת. אופטימייז נסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 231 מיליון דולר, ועוסקת גם היא, כמו רמדי, במידע בתחום מתן התרופות. ההסכם יכול לכלול תמורה עתידית נוספת בהיקף של עד 30 מיליון דולר.

ממרחביה נמסר כי היקף העסקה ינוע בין פי שניים לפי שבעה מהסכום שבו השקיעה ברמדי, כתלות בהיקף העסקה הסופי. מ-ICB נמסר כי חלקה יהיה פי שניים עד פי חמישה מהסכום שהשקיעה. בעקבות ההודעה עלתה מניית מרחביה אחזקות  ב-3%, והחברה נסחרת לפי שווי של 19 מיליון שקל. מניית איי.סי.בי  עלתה 26% והחברה נסחרת לפי שווי של 16.6 מיליון שקל. עם זאת, בשנה האחרונה איבדה מניית מרחביה כ-25% מערכה.

רמדי עוסקת במתן מידע לחולים לגבי מחלתם ולגבי הטיפול התרופתי. ההכנסות השנתיות של רמדי עמדו על כ-2.5 מליון דולר ב-2019, והנהלת החברה צופה צמיחה משמעותית בהכנסות בשנים הקרובות. ל-RMDY כ-30 לקוחות בארה"ב ובישראל, המניבים לה כבר הכנסות שנתיות בהיקף של מספר מיליוני דולרים, ביניהם חברות תרופות ומכשור רפואי בולטות כמו מרק האמריקאית ומדטרוניק, עמותות רופאים כמו ה-American Heart Association ובתי חולים מובילים כמו דאנה פרבר. חברת רמדי נוסדה על-ידי ד"ר עמיר קישון, בנו של אפרים קישון. החברה פועלת בארה"ב.

המערכת שפיתחה רמדי מספקת פתרונות מעקב אחר החולים (בידיעתם), תשאול חולים, סרטוני הנחיה לחולים, מערכות טפסים ועוד. הפלטפורמה של רמדי מספקת גם פתרונות לצוות או למוקדן הרפואי הכוללת ניהול קהיליית החולים, תיק חולה, ופתרונות תקשורת עם החולים.

בתהליך העסקה תפעל מרחביה לממש את האופציה שיש לה, ותגדיל את החזקותיה ברמדי ב-8% וזאת בתמורה לסך של 500 אלף דולר, שיקוזזו מתמורת העסקה שמגיעה לחברה. עם השלמת העסקה, חלקה של מרחביה בתמורה הכוללת לאחר הקיזוז כאמור עשוי להיות בסך של בין כ-1.1 לבין כ-3.7 מיליון דולר. ICB השקיעה 440 אלף דולר ותקבל 0.9-2.3 מיליון דולר.

מרחביה הפכה בשנים האחרונות לחברת החזקות בתחום חברות המכשור הרפואי והמידע הרפואי. נוסף על רמדי, חברות הפורטפוליו של מרחביה כוללות את חברת CDx (קליבלנד דיאגנוסטיקס. מוחזקת כ-8%), המפתחת שיטה לאבחון מוקדם של סרטן מסוגים שונים באמצעות בדיקות דם או הפרשות אחרות; EFA, המפתחת מכשיר נייד לבדיקת ספירת דם מיידית; ו-Trainpain, אפליקציה לטיפול בכאב כרוני; וכן שתי חברות קנאביס רפואי.

ICB גם היא חברת החזקות במכשור רפואי בבעלות איש העסקים הסיני חואנג צינגשי. היא מחזיקה מלבד ב-RMDY גם בחברות BSP, חברה לאבחון סיכון להתקפי לב אשר היוותה את מלוא הפעילות של החברה כאשר חואנג צינגשי השתלט עליה, וכן חברת Wear2b שעוסקת במדידת גלוקוז באופן לא פולשני.

עורכי הדין פיטר שוגרמן, נחום זיוון, בן סנדלר, ערן למפרט וניר קמחי ממשרד יגאל ארנון ושות', ייצגו את חברת RMDY Health בעסקה.