האחים זיסאפל נערכים להתמודדות במכרז הדור החמישי בסלולר

לדברי גורמים המקורבים למגעים, הכוונה היא להתמודד על תדרים בתחום ה-3.5 גיגה הרץ • גם מוטורולה מגלה עניין במכרז

זהר זיסאפל / צילום: יונתן בלום, גלובס
זהר זיסאפל / צילום: יונתן בלום, גלובס

האחים זיסאפל בוחנים השתתפות במכרז הדור החמישי בסלולר, כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה הבחינה נעשית דרך אחת מהחברות בקבוצת בינת שבשליטתם. לדברי גורמים המקורבים למגעים, הכוונה היא להתמודד על תדרים בתחום ה-3.5 גיגה הרץ, שעליהם שחקנים חדשים יכולים להתמודד במכרז.

המכרז נמצא בשלב של קבלת תשובות מהמפעילים הסלולריים והמתמודדים הפוטנציאליים. בנוסף לבינת גם מוטורולה מגלה עניין במכרז.

תדרי ה-3.5 גיגה הרץ קורצים לשחקני אינטגרציה בשל העובדה שהם מאפשרים לספק שירותים אלחוטיים במקום מוגדר ברוחב פס רחב, כגון איצטדיונים, נמלים (אוויר וים) וגופים עסקיים שנדרשים לפתרונות אלחוטיים. משרד התקשורת הקצה בתחום תדר זה 100 מגה רוחב פס, ומאפשר לשחקנים חדשים להתמודד וזאת מתוך הנחה שמדובר בתחום ספציפי של פעילות שהחברות הסלולריות כרגע לא מתכוונות להיכנס אליו, ולכן הוא מתאים לכניסה של שחקנים חדשים. ההנחה במשרד היא שיש מספיק תדרים בתחום זה לכל מי שירצה.

נציין עוד כי בדור החמישי בסלולר תחום ה-3.5 גיגה הרץ הוא מאד קריטי לקצבי הגלישה הגבוהים, וכך גם תחום ה-2.6 גיגה הרץ והגלים המילימטריים בתדרים היותר גבוהים. תחומי התדר הנמוכים כגון ה-700 וה-800 מגה הרץ מיועדים בעיקר לפתור בעיות של כיסוי ולחדירה לתוך מבנים ופחות לספק את הקצבים הגבוהים שהטכנולוגיה מאפשרת.

לא נמסרה תגובה לידיעה.