למרות הצעה נוספת לרכישת החברה הבת, מניית מטומי שוב נופלת: איבדה היום 24%

חברת האינטרנט עדכנה אתמול על הצעה לא מחייבת שהיקפה לא דווח - אך מטומי ציינה כי יחד עם הכסף שבקופתה, הסכום יספיק לה להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח

חברת האינטרנט מטומי  עדכנה אתמול על הצעה לא מחייבת שקיבלה, למכירת החברה הבת Team Internet. ההיקף הכספי של ההצעה לא דווח, אך מטומי ציינה שיחד עם הכסף שיש לה בקופה, הסכום יספיק להחזיר את החוב שיש לה למחזיקי איגרות החוב.

בסוף הרבעון השני יתרת המזומנים של מטומי הייתה כ-11.9 מיליון דולר, והחוב שלה למחזיקי האג"ח בת"א היה 28.3 מיליון דולר (חוב הנסחר בתשואת זבל של 32%). כחלק מהסכם למכירת Team Internet היא תידרש לשלם כ-20 מיליון דולר למייסדיה עבור 10% מהמניות שנמצאות עדיין ברשותם (בידי מטומי יש כיום 90% מהחברה). ככל הידוע, הרוכשת הפוטנציאלית היא חברה מאירופה.

Team Internet היא כיום הפעילות היחידה של מטומי - מדובר בפעילות של מוניטיזציה של דומיינים באינטרנט. בסוף 2018, מטומי הייתה אמורה לרכוש ממייסדי החברה את ה-10% שברשותם, אך בשל חשש שלא תצליח לשלם למחזיקי האג"ח, היא עיכבה את התשלום וחתמה על הסדר חוב עם המחזיקים.

כעבור מספר חודשים, הציעו מייסדי Team Internet לרכוש את החברה בחזרה, בשווי שנמוך משמעותית מזה שמטומי רכשה אותה מהם, אך כזה שהיה מאפשר למטומי להחזיר את מלוא החוב שלה למחזיקי האג"ח ללא צורך בהסדר חוב. אולם במסגרת בדיקת נאותות שנערכה, התגלו סוגיות שהובילו לבסוף לביטול העסקה.

מניית מטומי, שעלתה אתמול במתינות על רקע הדיווח על ההצעה החדשה, צוללת היום גם בבורסה בתל אביב וגם בבורסה בלונדון - בשעות הצהריים היא נפלה ב-24% בת"א. בסוף אוגוסט הכפילה מטומי את שוויה לאחר שדיווח על התעניינות מצד רוכשים פוטנציאליים ל-Team Internet הקפיץ את מנייתה, אך מאז (ועד המסחר היום בצהריים) היא נפלה ב-30%. בהשוואה למחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית בלונדון בשנת 2014, מדובר על תשואה שלילית של 99%.

היו"ר והמנכ"ל בפועל של מטומי הוא סמי תותח מקרן ויולה, שהיא אחת מבעלי המניות בחברה עם החזקה של 9.8%. בעלי מניות בולטים אחרים הם קבוצת הפרסום הבינלאומית פבליסיס עם 23.9%, הפרסומאי אילן שילוח עם 10.5% וקרן ברוש עם 7%.