כשנה וחצי לאחר שהשלימה הסדר חוב: פולאר מבקשת להנפיק אג"ח חדשות

חברת ההשקעות המקרטעת של זיל פלדמן מעוניינת לגייס כ-110 מיליון שקל, שיסייעו לה עם החזר החוב הקיים, הנסחר בתשואה של כ-10%

זיל פלדמן / צילום: תמר מצפי
זיל פלדמן / צילום: תמר מצפי

אחרי שכמה חברות לא מדורגות נהנו בשבועות האחרונים מביקושים גבוהים בגיוסי אג"ח, כעת מגיעה לשוק חברת פולאר השקעות - כשנה וחצי לאחר שהשלימה הסדר חוב. לקראת מועד פירעון סדרת האג"ח הקיימת שלה, בעוד כחצי שנה ובהיקף של כ-100 מיליון שקל, פולאר השקעות מעוניינת לגייס כ-110 מיליון שקל, שיסייעו לה עם החזר החוב הקיים, הנסחר בתשואה של כ-10%.

בשוק ההון היה מי שאמר היום כי "כל הכוכבים צריכים להסתדר לה כדי שהגיוס יצליח", אולם בפולאר השקעות משדרים אופטימיות. כבר בדוחותיה הכספיים שפורסמו בסוף אוגוסט ציינו, כי "החברה התקשרה עם חתם שנתן לחברה אינדיקציה חיובית לגבי סיכויי הגיוס ואף הפיץ הצעה למשקיעים מסווגים שהתקבלה באופן חיובי על ידי הגופים המוסדיים".

לקראת הנפקה אפשרית, בימים האחרונים פרסמה פולאר השקעות מצגת לשוק ההון, לצד טיוטה עדכנית של שטר נאמנות. כמו כן עדכנה החברה בדבר כוונתו של בעל השליטה, זיל פלדמן, להעביר לה החזקות בשני נכסים בארה"ב בשווי של לפחות 10 מיליון דולר, בכפוף להשלמת ההנפקה.

גם רואי החשבון של פולאר התייחסו בדוחות האחרונים לגיוס החוב האפשרי וציינו כי "לחברה תכניות לגיוס מקורות לפירעון התחייבויותיה במועדן באמצעות גיוס חוב או מימוש נכסים", וכי להערכת הנהלת החברה תזרימי המזומנים שינבעו מכך, "יאפשרו לה לעמוד בהתחייבויותיה במועדן".

פולאר השקעות גם נערכת לאפשרות בה גיוס האג"ח לא יושלם כמתוכנן ופועלת לגיוס מקורות מימון הנדרשים לה באמצעות הלוואה אפשרית משותפיה בחברת הזרע, וכן לקבלת הלוואה פרטית שתשמש לפירעון יתרת האג"ח הנסחרת.

רואי החשבון שלה הוסיפו בנוגע לתכניותיה כי אין כל ודאות לגבי התממשותן במועד המתוכנן, "מאחר ועיתוי מימוש הנכסים וגיוס מקורות המימון תלוי, בין היתר, בגורמים שאינם בשליטת החברה".

במצגת ציינה פולאר בין היתר את העובדה כי פלדמן, המחזיק בה משנת 2007 באמצעות קבוצת HFZ, הזרים לחברה כ-50 מיליון שקל בשנים האחרונות, ופירטה לגבי שתי החזקותיה המרכזיות. אלה כוללות 60% בשלושה מגרשים המיועדים למגורים ומגרש המיועד למלונאות בפרויקט הנדל"ן הולילנד שבירושלים, ו-50% בחברת הזרע המחזיקה בקרקעות לגידולים חקלאיים ופעילות נדל"ן.

עוד ציינה החברה במצגת את צמצום החובות שביצעה בשנים האחרונות, אשר עמדו על כ-280 מיליון שקל ב-2013, למחזיקי האג"ח, קרן אוריגו והבנקים, ומסתכמים כיום בכ-100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בלבד.

במרץ 2018 השלימה פולאר השקעות הסדר חוב של קרוב ל-100 מיליון שקל מול מחזיקי האג"ח שלה, שהיה הסדר החוב השני שגיבשה החברה תוך כשלוש שנים, לאחר שבסוף שנת 2013 אישר ביהמ"ש הסדר חוב בחברה בהיקף של כ-120 מיליון שקל.