לקראת הנפקת האג"ח השנייה שלה: MGG מעדכנת כי רשות ני"ע פתחה בהליך בירור מנהלי כנגדה

ההליך נגד חברת המימון האמריקאית, שגייסה כרבע מיליארד שקל בתל אביב, מתקיים  בנוגע להפרה אפשרית של חובות דיווח, לרבות הכללת פרט מטעה בתשקיף ההנפקה בקשר עם הגילויים שניתנו לגבי שתי הלוואות שהעמידה

ניו יורק/  צילום : רויטרס
ניו יורק/ צילום : רויטרס

בעיה מפתיעה לחברת האשראי הזרה אמ.ג'י.ג'י (MGG) שגייסה אשתקד בת"א 241 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לציבור, ומבקשת כעת לצאת לגיוס הון נוסף. החברה דיווחה היום כי קיבלה הודעה מרשות ניירות ערך, שלפיה מתקיים כנגדה הליך בירור מנהלי בשל פרסום אפשרי של פרטים מטעים בדיווחיה.

לפי הודעת הרשות, מדובר בהליך בירור מנהלי, המתקיים בין היתר בנוגע להפרה אפשרית של חובות דיווח, לרבות הכללת פרט מטעה בתשקיף ההנפקה של MGG משנת 2018 ובדוחות העיתיים של החברה, בקשר עם הגילויים שניתנו לגבי הלוואה מס' 19 והלוואה מס' 12. לדברי MGG, המידע שבקשר אליו מתנהל בירור מנהלי פורסם בדוחות העוקבים לפרסום התשקיף.

חברת MGG השלימה בנובמבר 2018 הנפקה ראשונה בבורסת ת"א, של איגרות חוב מסדרה א' בהיקף נוכחי של 241 מיליון. את ההודעה של ההליך המנהלי נדרשה החברה לפרסם לאחר שבשבוע שעבר היא דיווחה על בחינת האפשרות להנפקה שנייה לציבור של אג"ח מסדרה ב' החדשה, מכוח תשקיף להשלמה שפורסם אשתקד.

ב-MGG הדגישו כי סדרה ב' תובטח בשעבוד על מלוא הזכויות בחברה בת שלה (בעקיפין), אשר תחזיק בחלק מתיק ההלוואות של MGG. בחברה גם פרסמו מצגת בעברית לקראת ההנפקה, אולם לאור ההודעה הנוכחית על פתיחת ההליך המנהלי, עשוי מהלך ההנפקה כולו להתעכב.

45 הלוואות - ב-650 מיליון דולר

חברת MGG עוסקת במתן הלוואות לחברות קטנות ובינוניות בארה"ב. לדברי החברה, היא מתמקדת בחברות שאינן נתמכות בידי קרנות הון פרטי להשקעות (פרייבט אקוויטי) ופועלת בשוק המאופיין בתחרות נמוכה. החברה נשלטת בידי קווין גריפין, שמשמש גם בתפקיד מנהל ההשקעות הראשי שלה.

לחברת האג"ח 45 הלוואות בהיקף כולל של 650 מיליון דולר. הלוואה מס' 12, בהיקף של כ-17 מיליון דולר, ניתנה לחברה בתחום שירות הצרכנים. מדובר בהלוואה בריבית של ליבור+11%, שמובטחת בשעבוד ראשון על כל הנכסים המוחשיים והבלתי מוחשיים של הלווה ועל הזכויות ההוניות בלווה.

הלוואה מס' 19, בהיקף נוכחי של כ-64 מיליון דולר, ניתנה לחברה בענף התוכנה בריבית של ליבור+13.5%. לטובת המלווה בהלוואה זו, ניתן שעבוד ראשון על כל הנכסים המוחשיים והבלתי מוחשיים של הלווה ומלוא ההון של החברות הבנות (לרבות מלוא ההון של ישות ייעודית מובטחת, שהוקמה לאחרונה, המחזיקה את כל הקניין הרוחני של המשחקים) למעט בטוחות ששועבדו בגין הלוואה שנייה (כלומר חשבונות חייבים), אשר לקבוצת MGG יש שעבוד שני עליהם.

ברשות ני"ע סירבו היום למסור פרטים נוספים בנוגע לפרטים המטעים לכאורה שפורסמו בדוחות החברה על שתי הלוואות אלו. כך, שקשה לפי שעה לדעת כיצד, אם בכלל, הושפעו המשקיעים לרעה ממידע מטעה לכאורי זה.

חברת MGG סיימה את המחצית הראשונה של 2019 עם צמיחה של 59.5% בהכנסות הריבית והפחתת הניכיון ל-35.6 מיליון דולר. נוסף על כך רשמה החברה בתקופה זו רווחי שיערוך של 6.2 מיליון דולר בגין השקעות הנמדדות בשווי הוגן, שסייעו לה להציג צמיחה של 183.5% ברווח הנקי ל-22.3 מיליון דולר.

בעיה בהלוואה לחברת יינות

יש לציין כי בדוחות המחצית הראשונה מציינת החברה כי קיימת בעיה באחת ההלוואות המרכזיות שלה - הלוואה 40 בגובה של 185 מיליון דולר. עם זאת, לדעת הדירקטוריון אין בכך כדי להוות הפרה מהותית של הסכם ההלוואה. מדובר בהלוואה שהוענקה באוקטובר 2018 לחברה שהיא נחלת כרמים הממוקמת בקליפורניה. החברה מחזיקה ביתרה משמעותית של מלאי יינות מוכנים לממכר, ומשמשת גם כעסק תפעולי.

האשראי שניתן לה מחולק לשלושה פלחים: פלח A בסך של 15 מיליון דולר כנגד מלאי היינות הקיים, פלח B של 35 מיליון דולר כנגד נכס נדל"ן בניו יורק, וכן פלח C של 135 מיליון דולר כנגד נכסי החברה (נדל"ן וכרמים). לדברי החברה, לפי הערכת שווי של מעריך בלתי תלוי, מוערך סך הביטחונות ב-231 מיליון דולר, כאשר האשראי כולו נהנה מערבות אישית של בעלי החברה.

בחודש מרץ השנה חתמה MGG על תיקון הסכם ההלוואה, שבמסגרתו קיבלה מהלווה עמלה של 1 מיליון דולר על מנת לאפשר ללווה להשלים תשלום קרן של 5 מיליון דולר עד אמצע באפריל ועוד 15 מיליון דולר עד סוף יוני. עם זאת, התשלום לסוף יוני לא שולם וכעת מנהלת MGG משא ומתן עם הלווה על תיקון שני להסכם ההלוואה, שיתחשב באי-פירעון הקרן והריבית ב-2019.

לדברי MGG ללווה יש נכסים רבים שאותם ניתן להנזיל לצורך שירות החוב, אך עיתוי מכירתם עשוי להתעכב מעת לעת. משום כך, החברה אינה רואה בכך הפרה מהותית אלא סוגיית תזמון.