"פגיעה באיכות החיים": מחאה נגד תחנות כוח באזור השרון

תושבים וראשי רשויות מכפר סבא, אלפי מנשה, כוכב יאיר וג'לג'וליה הפגינו היום ברמלה נגד תוכנית להקמת תחנת כח חדשה • "התחנה מזהמת פי שלושה מרדינג במרחק של מאות מטרים מחצי מיליון תושבים" הסבירה ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן

הפגנה נגד הקמת תחנת הכח המזרחית / צילום: צור תקשורת
הפגנה נגד הקמת תחנת הכח המזרחית / צילום: צור תקשורת

כ-100 תושבים וראשי רשויות ממרכז הארץ הפגינו היום נגד תוכנית להקמת תחנת כח סמוך לבתיהם. מדובר בתושבים מכפר סבא, אלפי מנשה, כוכב יאיר, גלג'וליה ועוד, המכנים את עצמם "ישובי קו החנק". לצדם התייצבו בהפגנה ראש מועצת כוכב יאיר, יובל ארד, השלישיה הם ראשי המועצות יובל ארד, ראשת מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן, וראש מועצת אלפי מנשה, שי רוזנצוויג.

ראשי המועצות יובל ארד, אושרת גני גונן, ושי רוזנצוויג, בהפגנה נגד הקמת תחנת הכח המזרחית / צילום: צור תקשורת
 ראשי המועצות יובל ארד, אושרת גני גונן, ושי רוזנצוויג, בהפגנה נגד הקמת תחנת הכח המזרחית / צילום: צור תקשורת

על פי החלטת הממשלה, שמספרה 2592, יוקמו 15 תחנות כח מונעות בגז. ההפגנה שנערכה היום מול משרדי הממשלה ברמלה, נעשתה במהלך ישיבת הוועדה המחוזית מרכז, שדנה בהקמת תחנת הכח המזרחית, במפגש הכבישים 444, 6 ו-55, בשטחי המועצה האזורית דרום השרון. יזמית התוכנית הינה חברת "ריינדיר אנרגיה בע"מ".

ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן אמרה היום ל"גלובס" כי "לא מדובר על תחנת כח מונעת בגז בלבד. בתקופה מסוימת בשנה היא פועלת על סולר. היא בטח לא אנרגיה מתקדמת כמו תחנות סולאריות. אנחנו מוכנים להקים אצלנו בשמחה כמה תחנות סולאריות שרוצים להקים, אבל, תחנת כח שמבוססת על גז וגם על סולר, במרחק של 500 מטר מהבתים שלנו. 1,300 מגה וואט, שזה כמעט פי 3 מרדינג, תחנה שפוגעת באיכות החיים-קרינה, זיהום אוויר, זיהום מים, רעש. מרחק של מאות מטרים מחצי מיליון תושבים עם 60 מטר גובה ארובה, זה מאד בעייתי".

ממינהל התכנון נמסר כי התוכנית נמצאת בשלב התנגדויות ולכן לא יוכלו להגיב.