שינוי ארגוני בטבע בעקבות העזיבה הצפויה של הסמנכ"לית בק-קודנר

במסגרתו יחידת התקשורת שמנוהלת כיום על ידי בק-קודנר תועבר לקבוצת משאבי האנוש הגלובלית • מרק סבג, מנהל משאבי האנוש הגלובליים בטבע, ינהל את יחידת התקשורת כיחידת לוויין בתוך קבוצת משאבי האנוש

איריס בק קודנר / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
איריס בק קודנר / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

בעקבות העזיבה הצפויה של איריס בק-קודנר, סמנכ"לית בכירה למותג גלובלי ותקשורת התאגיד בחברת התרופות טבע, יתבצע שינוי ארגוני, במסגרתו יחידת התקשורת שמנוהלת כיום על ידי בק-קודנר תועבר לקבוצת משאבי האנוש הגלובלית של טבע . על העזיבה של בק-קודנר פורסם לראשונה אתמול ב"גלובס".

מאוחר יותר שלח מנכ"ל טבע, קאר שולץ, הודעה לעובדים ובה הודה לבק-קודנר על עבודתה ועדכן כי מרק סבג, מנהל משאבי האנוש הגלובליים בטבע, ינהל את יחידת התקשורת כיחידת לוויין בתוך קבוצת משאבי האנוש. המשמעות היא שנכון לעכשיו לא מחפשים מחליף לבק-קודנר, אלא שסמכויותיו של סבג יורחבו והוא זה שינהל את היחידה. בהודעה ששלח שולץ לעובדים הוא כתב כי סבג יעבוד עם בק-קודנר בשבועות הקרובים כדי להבטיח העברה חלקה של התפקיד.

"מאז שהצטרפה לטבע ב-2013, איריס בנתה והטמיעה פונקציית תקשורת גלובלית מודרנית, עם אחריות כוללת על המותר הגלובלי, תקשורת חיצונית ופנימית וניהול ערוצים", כתב שולץ. הוא הוסיף כי כחלק מכך, שופרה הנוכחות הדיגיטלית של טבע ונוצרו יוזמות תוכן חדשות.

"בשנתיים האחרונות, כחלק מצוות ההנהלה שלי, לאיריס היה תפקיד קריטי בהבטחת ההצלחה של תוכנית הארגון מחדש בכך שסייעה להנחיל את הלך הרוח של 'טבע אחת', שתמך בחזון ובאסטרטגיה שלנו", כתב שולץ. "אני רוצה להודות לאיריס על הטרנספורמציה של יכולות התקשורת של טבע ב-7 השנים הללו ועל תפקידה המוערך בצוות ההנהלה".

גם טבע תצטרף להסכם הפשרה?

בק-קודנר היא מהישראלים הבכירים ביותר בטבע, ועם פרישתה נותרים בצוות ההנהלה הבכירה רק שני ישראלים - סבג, וניר בר-און, שמכהן כסמנכ"ל בכיר ומבקר פנימי ראשי. עזיבתה של בק-קודנר מגיעה חודשיים לאחר שמנהל הכספים של טבע, מייקל מקללן, הודיע על כוונתו לפרוש בשל סיבות אישיות.

מניית טבע עלתה אתמול בניו יורק ב-6.1% ל-7.44 דולר, ייתכן שבשל הערכות שטבע תצטרף לחברות אחרות שכבר עשו זאת ותחתום גם היא על הסכם פשרה שימנע ממנה הליך משפטי באוהיו בגין שיווק משככי כאבים אופיואידיים ממכרים. שווי השוק של טבע הוא 8.3 מיליארד דולר.