סיוה לתקווה: חוזה חדש עם חברה הודית עשוי לייצר לסיוה הכנסות ורווחים משמעותיים בעתיד

החברה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק הודיעה כי תספק טכנולוגיית קישוריות סלולרית לחברת WiSig Networks, שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת הודו ושמפתחת שבבים למוצרי האינטרנט של הדברים

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: איל יצהר

חוזה חדש שחתמה חברת הטכנולוגיה סיוה  עם חברה הודית קטנה, עשוי לייצר לחברה הישראלית פוטנציאל הכנסות ורווחים משמעותי בעתיד.

סיוה, ספקית טכנולוגיות לייצור שבבים, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 688 מיליון דולר, הודיעה היום כי תספק טכנולוגיית קישוריות סלולרית לחברת WiSig Networks, ששבביה מיועדים למוצרי IoT (האינטרנט של הדברים), שיפעלו ברשת סלולר מובילה בהודו.

WiSig נמצאת בבעלות חלקית של ממשלת הודו, כשהבעלות בה היא של המכון לטכנולוגיה Hyderabad. החברה מפתחת שבבים למוצרי IoT הפועלים ברשתות סלולריות (בניגוד ל-WiFi או בלוטות'), והטכנולוגיה של סיוה תאפשר לה פיתוח מהיר של שבב, שבאמצעותו מפעילת הסלולר תציע ללקוחותיה מגוון מוצרי IoT. ההודעה לא נקבה בשמה של חברת הסלולר, אבל ההערכה היא כי מדובר בחברת Reliance Jio, שהיו"ר שלה העריך באחרונה כי בשנתיים הקרובות יהיו בהודו לפחות 2 מיליארד מכשירים מחוברים.

גם סיוה ציינה בהודעתה כי תקן NB-IoT יתחיל לפעול בפריסה רחבה בהודו בתחילת 2020, ויותר מ-2 מיליארד מוצרי IoT צפויים לפעול ברשתות סלולריות במדינה בתוך כמה שנים.

סיוה, המנוהלת על ידי גדעון ורטהייזר, מכירה בהכנסות הן ממכירת רישיונות לטכנולוגיה שלה והן מתמלוגים שמתקבלים כשמכשיר שכולל טכנולוגיה שלה נמכר. התמלוגים הם בסכום של סנטים בודדים (ומשתנים בין טכנולוגיות שונות), אבל ההערכות האופטימיות על גודל שוק ה-IoT ההודי משקפות פוטנציאל גדול לסיוה, בתלות בהיקף החדירה של לקוחותיה בשוק זה. 

מנהל חטיבת ה-IoT של סיוה, אנז' אזנאר, מסר: "אנו שמחים לראות חברות חדשניות כמו WiSig Networks, העוברות בהצלחה לעידן דור 5. עם צוות הנדסי חזק המגובה בטכנולוגיה של סיוה, יכולה WiSig למלא תפקיד חשוב בתעשיית השבבים ההודית, לספק פתרון סלולרי שפותח במדינה ומיועד לשוק הסלולר הגדול בהודו, המונה יותר ממיליארד מנויים".