"הנפקה לא נראית באופק": אפליקציית המוניות גט כבר לא תגיע השנה לבורסה

מבדיקת "גלובס" עולה כי בשוק החיתום המקומי ישנה ספקנות לגבי יכולתה של גט להוציא לפועל מהלך הנפקה בטווח הקרוב, על פי לוחות הזמנים שהציבה לעצמה • מגט נמסר בתגובה: "כפי שציינו בעבר, Gett מקדישה את שנת 2019 למעבר לרווחיות בכל הטריטוריות שבהן היא פועלת, ועתידה לצאת להנפקה בשנת 2020, כמתוכנן"

שחר וייסר מנכ"ל גט / צילום: תמר מצפי
שחר וייסר מנכ"ל גט / צילום: תמר מצפי

על רקע קשיים שבהם נתקלת הנפקתה המתוכננת של חברת חללי העבודה המשותפים WeWork בוול סטריט, שספק אם תצא לפועל, מתברר כי הנפקה מתוכננת אחרת של חברת "כלכלה שיתופית" הנמצאת בבעלות ישראלית - אפליקציית המוניות גט (Gett) - לא צפויה להתרחש בקרוב.

כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש מרץ האחרון, מייסד גט, דייב (שחר) וייסר, הצהיר על כוונות ההנפקה של החברה באופן רשמי במייל ששלח לעובדיו. בפנייתו לעובדים כתב וייסר בין היתר, כי "גט משפרת גם את הכנסותיה וגם את ה-EBITDA שנה אחר שנה בדרך לרווחיות בכל השווקים. היותנו רווחיים... משפרת את הבידול שלנו בעיני המשקיעים ופותחת הזדמנות להנפקה ציבורית (IPO) פוטנציאלית, ייתכן שכבר ב-2019, ומועצת המנהלים העניקה לנו אור ירוק לבחון את האפשרות הזו".

בהמשך לכך, יצאו כמה פרסומים שלפיהם החברה בוחנת אפשרות לבצע את ההנפקה בבורסה בת"א, ואף נודע כי ראשי החברה כבר קיימו כמה פגישות לצורך כך עם פעילים בשוק, וגם עם נציגים מהבורסה. ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי בשוק החיתום המקומי ישנה ספקנות לגבי יכולתה של גט להוציא לפועל מהלך הנפקה בטווח הקרוב, על פי לוחות הזמנים שהציבה לעצמה.

חלק מהפעילים בשוק החיתום ציינו, כי "ההנהלה רחרחה קצת והסתובבה בשוק, אבל בשלב הנוכחי לא נראית הנפקה באופק". גורמים נוספים בשוק ציינו, כי במצבה הנוכחי של גט, קיימים גם סימני שאלה לא קטנים לגבי הצלחה של הנפקה פוטנציאלית, אם בסופו של דבר החברה תחליט להוציא אותה לפועל בקרוב, ואמרו כי "ניסיון הנפקה של גט בשלב הנוכחי צפוי ככל הנראה להיכשל. החברה מפסידה ולא מאורגנת, ולכן קשה יהיה לה לגייס פה בשוק".

גט היא חברה לזימון נסיעות ותחבורה שיתופית, והיא דיווחה לראשונה על כוונתה להפוך לרווחית במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, בתגובה לידיעה של סוכנות הידיעות רויטרס שציינה כי החברה נמצאת במו"מ לחיפוש קונה לכל פעילותה, או בוחנת הנפקה. החברה הוקמה ב-2010 על-ידי רועי מור ודייב וייסר והחלה את פעילותה על בסיס אפליקציה לשירות הזמנת מוניות ושליחויות דרך הטלפון. עם הזמן התרחבה פעילותה לכ-120 ערים ברחבי העולם.

מוקדם יותר השנה דווח כי החברה גייסה 200 מיליון דולר בהנפקה פרטית לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. עד היום מסתכם היקף הגיוסים שלה בכ-800 מיליון דולר.

מגט נמסר בתגובה: "כפי שציינו בעבר, Gett מקדישה את שנת 2019 למעבר לרווחיות בכל הטריטוריות שבהן היא פועלת, ועתידה לצאת להנפקה בשנת 2020, כמתוכנן. נכון לעכשיו המעבר לרווחיות בוצע בהצלחה מרובה, וזאת על רקע התוצאות בבריטניה ובישראל, ששמות את Gett כחברה הראשונה בענף שעוברת לרווחיות".