מקדונלד'ס רוכשת את סטארט-אפ הבינה המלאכותית אפרנטה

הטכנולוגיה שמפתח אפרנטה תשמש את ענקית המזון המהיר לאוטומציה של השירות שלה במוקדי Drive through (הזמנות מתוך הרכב) • מקדונלד'ס לא חשפה את סכום הרכישה

מקדונלד'ס הודיעה היום (ג') על רכישת הסטארט-אפ האמריקאי אפרנטה (Apprente), המפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית לניהול שיח וניתוח אינטראקציה המתקיימת בקול. הטכנולוגיה תשמש את ענקית המזון המהיר לאוטומציה של השירות שלה במוקדי Drive through (הזמנות מתוך הרכב). מקדונלד'ס לא חשפה את סכום הרכישה.

הסטארט-אפ אפרנטה, שהוקם על-ידי מסיידים ישראלים, גייס עד היום כ-8 מיליון דולר. זוהי הרכישה הישראלית השנייה של מקדונלד'ס בשנה האחרונה, לאחר שרכשה את הסטארט-אפ דינמיק יילד בחודש מרץ.

אפרנטה הוקמה בשנת 2017 על-ידי איתמר אראל ומשה לוקס ומעסיקה כיום 16 עובדים, רבים מהם דוקטורנטים מאוניברסיטת סטנפורד, במשרדיה במאונטיין וויו, קליפורניה. מאז הקמתה ועד היום גייסה החברה כ-8 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הישראלית StageOne, המשקיעה הגדולה בחברה, ומהקרנות האמריקאיות Greylock ,AME Cloud Ventures ,Morado ו-Point72.

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך לקיחת הזמנה באמצעות דיבור, תוך תמיכה בשפות שונות ובמבטאים שונים ויכולת הבנה של שיחה בתנאי שטח עם רעשי רקע ושינויים וביטולים.

סטארט-אפים שונים, וגם חברות כמו גוגל ו-IBM, מפתחות בעצמן טכנולוגיות דומות, אך אפרנטה התמקדה בפתרון להזמנת מזון ישירות מהרכב - והזמנות כאלה מהוות כ-70% מהכנסות מקדונלד'ס. 

"ההכרזה מגיעה לאחר בדיקה עמוקה של מספר גופים, שכללה הערכה של הטכנולוגיה של אפרנטה ובחינתה במסעדות של מקדונלד'ס", נכתב בהודעה מטעם הרשת.

"ישנן חברות רבות המפתחות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור ובוטים שמקיימים אינטראקציות קול כאלה ואחרות. כולן מתחילות ממנוע שמזהה דיבור, הופך אותו לטקסט, ועליו עושים אנליזות. הבעיה עם זה היא שככה מאבדים הרבה מהאינפורמציה שיש בדיבור כמו סנטימנט, טון ותחושת דחיפות, שאי-אפשר לקבל אותם במישור הטקסט", אומר יואב סאמט, שותף מנהל בקרן StageOne, בשיחה עם "גלובס". "אפרנטה מעבדים את הדיבור עצמו ומבינים את המשמעות של האינטראקציה ישירות מהקול, ללא שום המרה שלו לטקסט. צריך טכנולוגיה מאוד מתוחכמת כדי לעשות את זה".

למקדונלד'ס יש מספר יוזמות טכנולוגיות שהחלו בשנים האחרונות שנועדו לשפר את חוויית לקוחות הרשת ועובדיה. כאמור, בחודש מרץ האחרון מקדונלד'ס הכריזה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי דינמיק יילד תמורת כ-300 מיליון דולר. דינמיק יילד פיתחה פלטפורמה שמחברת את כל מקורות המידע שארגון מחזיק על לקוחותיו ומחבר אותן לתוך מערכת קבלת החלטות חכמה מבוססת בינה מלאכותית. בנוסף, הרשת הרחיבה את שירות המשלוחים שלה ופיתחה אפליקציה המאפשרת הזמנה ותשלומים דיגיטליים.