עוזרת להגיע לדאטה האולטימטיבי: Explorium גייסה 15.5 מיליון דולר מאורן זאב

בסך הכל גייסה החברה עד היום 19 מיליון דולר, בסבב הנוכחי ובסבב סיד של 3.6 מיליון דולר • החברה לא חושפת את הכנסותיה וגם לא את לקוחותיה אך מצהירה כי ישנם עשרות לקוחות, בהם חברות פורצ'ן 100 וכן סטארט-אפים עם עובדים בודדים

מייסדי אקספלוריום / צילום: אקספלוריום
מייסדי אקספלוריום / צילום: אקספלוריום

חברת אקספלוריום (Explorium) השלימה גיוס של 15.5 מיליון דולר בהובלת קרן Zeev Ventures של אורן זאב, ובהשתתפות הקרנות Emerge ו-F2 Capital . בסך הכל גייסה החברה עד היום 19 מיליון דולר, בסבב הנוכחי ובסבב סיד של 3.6 מיליון דולר, עליו הודיעה היום (ד') גם כן.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי המייסדים עומר הר, אור טמיר ומאור שלמה. החברה מעסיקה 63 עובדים, מתוכם 46 בישראל. בשנה הקרובה החברה מתכננת להכפיל את הצוות בסן פרנסיסקו, ובמרכז הפיתוח בתל אביב. בנוסף, לחברה צוות פיתוח קטן בקייב. החברה לא חושפת את הכנסותיה וגם לא את לקוחותיה אך מצהירה כי ישנם עשרות לקוחות, בהם חברות פורצ'ן 100 וכן סטארט-אפים עם עובדים בודדים.

"הקמנו את אקספלוריום לפני שנתיים בתחום מדעי הנתונים. אנחנו מעצמים את הלקוחות שלנו לפתור בעיות טוב יותר בעזרת מודלים של חיזוי, אבל הפוקוס שלנו הוא לא על המודלים אלא על הנתונים", אומר מאור שלמה, מנכ"ל החברה, בשיחה עם "גלובס".

"תהליך הבנייה של מודל חיזוי היום כולל חיפוש של מקורות מדע כדי ללמד את המודל, חילוץ של משתנים שהם נתונים מספריים, וגל גביהם מאמנים אלגוריתמים. כל שכבת האלגוריתם בנויה על מה הוא הדאטה הנכון להכניס לכל אחד ואחד מהמודלים האלה. אם אני מנסה לחזות אם לקוח יקנה מוצר מסויים וכל המידע שיש לי זה כמה תווים יש בשם שלו אז האלגוריתם שלי יהיה מכונת ניחושים יותר מאשר אלגוריתם חיזוי. אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו להגיע לדאטה האולטימטיבי, על בסיס מאגרים פתוחים, APIים, ודאטה שאנחנו מייצרים בעצמנו", הוא מסביר.

החברה מקבלת את הנתונים הקיימים של לקוחותיה, ואת הבעיה שהם רוצים לפתור באמצעות למידת מכונה. היא מחפשת במאגרי נתונים שונים נתונים שיכולים להתחבר לנתונים הקיימים, משתמשת בהם בניסיונות שונים ובוחנת את השפעתם על המודלים. כך, היא מסוגלת לאתר ולבחור באופן אוטומטי את הדאטה במתאים ביותר לשימוש בכל מקרה. "אנחנו מאפשרים ללקוחות, במקום להגביל את עצמם רק לדאטה שלהם ולרעיונות שלהם, אנחנו מאפשרים לחקור את מאות אלפי המשתנים ממאגרים שונים של נתונים שהלקוחות שלנו בכלל לא ידעו שהם קיימים ומתאימים בדיוק לבעיה שהם מנסים לפתור", מוסיף שלמה.

תעודת זהות:
הקמה: 2017
מייסדים: עומר הר, אור טמיר ומאור שלמה
עובדים: 63 עובדים
משרדי הנהלה: סן פרנסיסקו ותל אביב
גיוסי הון: 19 מיליון
משקיעות בולטות: Zeev Ventures , Emerge ו-F2 Capital