מישורים | בלעדי

שניידר רוכש 7.5% ממניות מישורים והופך לבעל שליטה - שולם לפידות שותפו למהלך

אלכס שניידר ומנכ"ל אי.די.בי-דסק"ש לשעבר סיכמו עם חברת הקרנות של הראל על רכישת 7.5% ממניות מישורים בפרמיה על השוק •  שניידר יחזיק ב-45% ממישורים, ובכך הוא דוחק את בעל השליטה והמייסד גיל בלוטרייך ברקע סכסוך חריף ועמוק בין השניים

שולם לפידות / צילום: יונתן בלום
שולם לפידות / צילום: יונתן בלום

אלכס שניידר סיכם עם חברת הקרנות של הראל על רכישת 7.5% ממניות מישורים  בפרמיה על השוק ובכך נהפך לבעל שליטה יחיד בחברת הנדל"ן. לאחר ההשתלטות יחזיק שניידר 45% ממישורים, ובכך הוא דוחק את בעל השליטה והמייסד גיל בלוטרייך. ל"גלובס" נודע כי שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי לשעבר, משתף פעולה עם שניידר במהלך.

חברת מישורים, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב ופועלת בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה-הבת סקייליין, נמצאת כבר קרוב לשנה בכותרות בשל הסכסוך הנמשך בין צמד בעלי השליטה בה. הסכסוך בין בלוטרייך לשניידר נחשף בנובמבר 2018, וזמן קצר לאחר מכן נחשפו גם טענות הדדיות שהפנו אחד כלפי השני. במהלך החודשים האחרונים נעשו כמה ניסיונות לפתרון הסכסוך, בין היתר באמצעות מתן אופציה לשניידר לרכוש את חלקו של בלוטרייך בחברה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק. לאחר שלא התממשה האופציה, פנה בלוטרייך בדרישה למנות בורר מוסכם שיקבע מנגנון היפרדות מוסכם בין השניים, דרישה שנדחתה על-ידי שניידר.

בתחילת החודש הגיש בלוטרייך תביעה נגד שניידר בדרישה לפירוק השותפות ולהיפרדות בין הצדדים. בכתב התביעה שהוגש למחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל אביב נתבקש להורות על פירוק השותפות באמצעות הליך היפרדות במבמי (BYBY - Buy Me Buy You), מכרז או כל הליך תחרותי אחר אשר בסיומו ירכוש אחד מהצדדים את מניותיו של השני.

בכתב התביעה תואר כי מדובר בסכסוך עמוק ובלתי ניתן לגישור בין השניים הכולל "היעדר אמון מוחלט, עמוק ובלתי ניתן לגישור" תוך חוסר יכולת להמשיך בשליטה המשותפת.

תביעתו של בלוטרייך מגיעה ימים ספורים לאחר הודעה שהעביר לו שניידר על ביטול הסכם השליטה המשותפת ביניהם, כשלטענתו בלוטרייך ביצע כמה הפרות יסודיות שלו. בפנייה שביצע שניידר באמצעות משרד עורכי הדין א. קלגסבלד ושות' לבאי-כוחו של בלוטרייך, הוא ציין את תמיכתו של בלוטרייך בכמה מינויים שבוצעו בדירקטוריון מישורים, נוסף לחוב של 100 אלף דולר שיש לבלוטרייך כלפיו, לטענתו, וציין כי "הפרות יסודיות אלה מצטרפות להפרות יסודיות אחרות".

ביוני האחרון הודיע שולם לפידות ליו"ר אי.די.בי אדוארדו אלשטיין על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל החברות אי.די.בי ודסק"ש. לפידות עצמו הגיע עם אלשטיין מארגנטינה בעקבות רכישת השליטה באי.די.בי. תחילה שימש כאחד מנציגיו של אלשטיין בישראל ובהמשך מונה למנכ"ל שתי החברות בינואר 2016,