סטארט-אפ מסד הנתונים ScyllaDB גייס 25 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן Eight Roads ונצ'רס, והוא מביא את כלל גיוסי החברה לסך של 60 מיליון דולר • עוד השתתפו בסבב המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות בסמר, מאגמה, קוואלקום ונצ'רס ו-TLV פרטנרס

ביג דאטה / צילום: שאטרסטוק
ביג דאטה / צילום: שאטרסטוק

חברת הסטארט-אפ ScyllaDB, המפתחת מסד נתונים בקוד פתוח המותאם לשימושי ביג דאטה, הודיעה אמש (ד'), על גיוס של 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן Eight Roads ונצ'רס, והוא מביא את כלל גיוסי החברה לסך של 60 מיליון דולר. עוד השתתפו בסבב המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות בסמר, מאגמה, קוואלקום ונצ'רס ו-TLV פרטנרס.

החברה הוקמה ב-2012 על ידי אבי קיוויתי ודור לאור, והיא מעסיקה כ-60 עובדים לפי IVC. לפי החברה, מאז יצא המוצר שלה לשוק ב-2015, הוא נמצא בשימוש של מאות ארגונים מובילים, בהם קומקאסט, IBM, שירות שיתוף הנסיעות גראב, ג'נרל אלקטריק, סמסונג, ו-סטארבאקס. בעבר פורסם כי מסד הנתונים של החברה נמצא גם בשימוש מרכז המחקר הבינלאומי ומאיץ החלקיקים CERN בשווייץ.

בחברה מסבירים כי יחודיותו של מסד הנתונים של החברה היא בכך שהוא בנוי באופן ש"קרוב לחומרה", וכך הוא מסוגל לנצל את מלוא משאבי החומרה הזמינים. כך, הם מבטיחים ביצועים טובים יותר משל מסדי נתונים אחרים, וגם יעילות גבוהה יותר ועלות שימוש נמוכה עד 20%.

במקביל להודעתה על הגיוס, החברה השיקה API (ערכת קוד שניתן לשלב ביישומים שונים) של השירות שלה, שמאפשר למשתמשים להעביר נתונים למסד הנתונים החינמי שלה מכל מקום. ה-API מותאם למסד הנתונים של אמזון DynamoDB. המשמעות היא שמשתמשי אמזון יוכלו להשתמש במסד הנתונים של החברה.

"ספקיות ענן ממסחרות תוכנות קוד פתוח באופן קבוע", נמסר מטעם לאור, המכהן כמנכ"ל החברה, בהודעתה. "אנחנו הופכים את הטרנד הזה בכך שיצרנו אפשרות בקוד פתוח למשתמשי מוצרי הענן המסחריים". עוד נמסר כי המוצר נמצא כרגע בגרסת נסיון, ויתווסף לפלטפורמה של החברה בתפוצה כללית בהמשך השנה.

תעודת זהות:
הקמה: 2012
מייסדים: אבי קיוויתי ודור לאור
עובדים: כ-60
משרדים: פאלו אלטו והרצליה
גיוסי הון: 60 מיליון דולר
משקיעות: קרן Eight Roads ונצ'רס, בסמר, מאגמה, קוואלקום ונצ'רס ו-TLV פרטנרס