מהלך ההשתלטות של קרן פימי: תשקיע כ-28 מיליון דולר בחברת ההשקיה של עמיעד

עיקר ההשקעה - במניות שתנפיק החברה הקיבוצית תמורת כ-22 מיליון דולר; והיתרה - במניות שימכרו הקיבוצים עמיעד ובית זרע • עם השלמת המהלך תחזיק פימי כ-46% ממניות עמיעד

 מחזיקים מים - מערכת מים קיבוץ עמיעד / צילום: באדיבות עמיעד מערכות מים
מחזיקים מים - מערכת מים קיבוץ עמיעד / צילום: באדיבות עמיעד מערכות מים

קרן ההשקעות פימי, בראשות ישי דוידי, פועלת להשתלט על החברה הקיבוצית עמיעד מערכות מים, הנסחרת בשווי 58 מיליון ליש"ט (253 מיליון שקל) בבורסה המשנית של לונדון. הקרן נכנסה להשקעה בעמיעד בקיץ 2018 כשרכשה 9% ממניות החברה תמורת 5.3 מיליון דולר והגדילה את החזקותיה ל-18% לפני ארבעה חודשים, בהשקעה של 6 מיליון דולר נוספים. כעת היא צפויה להשקיע כ-28 מיליון דולר נוספים, עיקרם בהון החברה.

עמיעד מערכות מים פועלת מקיבוץ עמיעד שבגליל העליון. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות סינון מים למגזר התעשייתי והמוניציפלי. אתמול דיווחה עמיעד כי מתקיימים מגעים לקראת השקעה נוספת של קרן פימי בחברה, בסך כ-22 מיליון דולר (כ-77 מיליון שקל) ולפי מחיר של 2.3 ליש"ט למניה, שנמוך בכ-10% ממחיר השוק. זאת לאחר שמסוף אוגוסט, עת פורסם דבר המגעים בתקשורת, ועד לדיווח אמש היא זינקה ב-22%.  

בתמורה להשקעה עמיעד תנפיק לפימי מניות חדשות שיהוו 25% מהון המניות שלה. נוסף על כך, פימי מנהלת משא ומתן על רכישת 10% נוספים מהחברה מידי בעל השליטה הנוכחי, קיבוץ עמיעד, ומידי קיבוץ בית זרע, לפי מחיר מניה זהה (תמורת כ-6 מיליון דולר בסך הכל). הקיבוץ והקרן דנים גם באפשרות שפימי תשלם לקיבוץ תמורה נוספת בגובה של עד 9.25 מיליון דולר במקרה שהקרן תמכור את חלקה בחברה במחיר שיעלה על רף מסוים שייקבע.

אם וכאשר יושלמו ההנפקה והעסקה בין פימי לקיבוצים, קרן פימי תחזיק ב-46% ממניות עמיעד (בדילול מלא), וקיבוץ עמיעד יחזיק ב-33%. הקיבוץ מחזיק במניות החברה באמצעות שני גופים שונים, האגודה השיתופית החקלאית וקרן החושלים, ששניהם כלולים במו"מ עם פימי. בנוסף מתקיים מו"מ בין פימי והחושלים בנוגע להסכם בעלי מניות, שייתן לפימי את הזכות למנות את רוב חברי הדירקטוריון ולקרן החושלים את הזכות להצטרף לכל מכירה עתידית של מניות שתתבצע על ידי פימי. בעמיעד מציינים כי המו"מ טרם הבשיל להסכם והשלמתו כפופה למספר תנאים, כולל אישור בעלי המניות בחברה (שאינם פימי והקיבוץ).

קרן פימי נכנסה לראשונה להשקעה בעמיעד לפי מחיר של 2 ליש"ט למניה, כשרכשה את החזקות קרן ההשקעות KBI בעמיעד. הגדלת ההחזקות בחברה בוצעה לפי מחיר של 2.3 ליש"ט, כאשר בחודש מאי הקרן רכשה את מניות חברת ההשקיה ברמד, שבבעלות הקיבוצים עברון (75%) וסער (25%).

מניית עמיעד
 מניית עמיעד

ההכנסות גדלו, אבל הרווח התכווץ

במקביל לדיווח על המו"מ עם פימי, עמיעד פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה לסיכום המחצית הראשונה, בה הכנסות החברה צמחו ב-3.8% ל-58.4 מיליון דולר, אך הרווח הנקי שלה התכווץ ב-67.7% ל-545 אלף דולר על רקע ירידה ברווח הגולמי ועלייה בהוצאות הפיננסיות. בחברה ציינו כי בשנת 2019 צפויה לחברה צמיחה טובה, וקיימות הזדמנויות להאצת הצמיחה.

עוד בתחום המים, קרן פימי חתמה לאחרונה על מכתב כוונות לא מחייב לבחינת התקשרות בעסקה לרכישת שליטה בחברת תשתיות המים תהל מידי קרדן אן.וי, בתמורה ל-35-40 מיליון דולר; לאחרונה פורסם כי הקרן מבקשת למכור את חברת ההשקיה ריווליס (לשעבר ג'ון דיר ווטר) בשווי שמוערך בכחצי מיליארד דולר.