איזי וידרה גייס 35 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים בתחום הבידור

לפי הודעת הקרן שמשקיעה בסטארט-אפים בתחומי הבידור והמדיה, הסכום גויס מתאגידי בידור גדולים כמו סקיי, אקסל שפרינגר ופרוזיבן האירופיות, Adways היפנית, future TV הגרמנית ו-Liontree האמריקאית • השותפים המנהלים בקרן הם איזי וידרה, לשעבר מנהל גוגל ונצ'רס, וקווין בקספלר שניהל את זרוע ההשקעות של פרוזיבן בישראל

קווין בקספלר ואיזי וידרה / צילום: דניאל רייטר
קווין בקספלר ואיזי וידרה / צילום: דניאל רייטר

קרוב לשנתיים מאז הוקמה, קרן Remagine Ventures של איזי וידרה וקווין בקספלר, הודיעה על השלמת גיוס קרן בגובה 35 מיליון דולר. לפי הודעת הקרן שמשקיעה בסטארט-אפים בתחומי הבידור והמדיה, הסכום גויס מתאגידי בידור גדולים כמו סקיי הבריטית שנרכשה על ידי קומקאסט, והשקיעה בקרן 4 מיליון דולר לפני כשנה, וכן אקסל שפרינגר ופרוזיבן האירופיות, Adways היפנית, future TV הגרמנית ו-Liontree האמריקאית.

הקרן ממוקדת בהשקעה בשלבים המוקדמים בחברות מתחום הבידור, אך משקיעה גם בתחומי המסחר המקוון, הספורט, הגיימינג, זירות מסחר מקוונות וחברות בתחום הדאטה. ההשקעות מתבצעות בסכום שנע בין חצי מיליון לשני מיליון לחברה, והקרן מיועדת להשקעה ב-10-15 חברות. בנוסף, הקרן מבטיחה לחברות הפורטפוליו שלה גישה ישירה לענקיות הבידור המשקיעות בקרן.

הקרן הוקמה ב-2017 על ידי וידרה ובקספלר, שמכירים כבר 16 שנים מאז שנפגשו בתכנית Zell, יחד עם מיכאל לבקוביץ. הקרן ממוקמת בלונדון ובתל אביב ומתמקדת בהשקעה בסטאט-אפים בשני המקומות.

שלושת השותפים בקרן הם בעלי נסיון כמשקיעים מנוסים או כיזמים סדרתיים. וידרה עמד עד הקמת הקרן בראש גוגל ונצ'רס, ובקספלר הוביל השקעה בדיינמיק יילדס שנמכרה למקדונלדס וגם במאג׳יסטו שנמכרה לענקית הווידאו Vimeo במסגרת תפקידו כראש זרוע ההשקעות של פרוזיבן בישראל. יו"ר הקרן הוא תומס אבלינג, שכיהן קודם לכן כמנכ"ל פרוזיבן במשך כעשור.

לפי מסמכים שהוגשו ל-SEC עם הקמת הקרן, היא שמה לעצמה כמטרה לגייס עד 40 מיליון דולר, אך לבסוף, שנתיים לאחר הקמתה, הקרן הודיעה על סגירה של 35 מיליון. "זה לא היה קל לגייס, ואני חושב שכל מי שמגייס קרן ראשונה יגיד את אותו הדבר. זה לא פשוט, אבל אנחנו מאוד מרוצים", אומר בקספלר בשיחה עם "גלובס".

"המודל שלנו הוא קצת שונה, אנחנו רואים את הקרן כקרן מולטי-תאגידית, בגלל כל הדברים שהקרן מסוגלת לעשות עבור חברות. הלכנו וגייסנו ממספר חברות גדולות של מיליארדים, ושכנענו אותן שזה תחום שכדאי להשקיע בו, ושישראל היא שוק שכדאי שתהיה להם בו נוכחות. היינו צריכים ללמד אנשים מה אנחנו עושים ואיך אנחנו רואים את העולם", מוסיף וידרה.

"כשחושבים על ישראל ועל סטארט-אפים, לא חושבים על כל מה שקשור לבידור, אבל זה מאוד חזק בארץ. הקמנו את הקרן במודל מיוחד: המשקיעים שלנו הם חברות הבידור הכי גדולים באירופה ובעולם ולפני שאנחנו משקיעים בחברה, אנחנו יכולים להבין את הבעיה מהשוק בזמן אמת. אחרי שאנחנו משקיעים בחברות אנחנו מסוגלים לתת ערך מאוד אסטרטגי", אומר וידרה. "אנחנו מציגים גישה שונה וחדשנית כקרן הון-סיכון, שדומה יותר לזרוע השקעות תאגידית. אנחנו מבצעים השקעות בשביל תמורה פיננסית באופן עצמאי, אבל אנחנו מסוגלים לתת ערך מאוד ממשי. 35 מיליון לקרן ראשונה זה לא רע ואנחנו יכולים לעשות עם זה הרבה".

הקרן החלה להשקיעה מיומה הראשון, ולפי אתר הקרן, עד כה השקיעה בשש חברות ישראליות, מרביתן חברות עם טכנולוגיה עמוקה, ביניהן: Minute Media, יצרנית תוכן ספורט מהגדולות בעולם; Syte.ai פתרון לרכישה של מוצרי אופנה ברשת; Novos פלטפורמה לאימון גיימרים בתחום משחקי המחשב; חברת הבינה המלאכותית HourOne שפועלת בעולמות הדיפ-פייק; Vault-ai שחוזה סיכויי הצלחה של תסריטים לקולנוע ולטלוויזיה; ו- Madskil, פלטפורמה חברתית להימורי משחקים בזמן אמת של יוצאי 888 ופלייטיקה.