יוחמר עונשו של ראש המועצה האזורית תמר לשעבר דב ליטבינוף

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם ליטבינוף, שלפיו ייגזר עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות, במקום 3 חודשי עבודות שירות שהוטלו עליו בבימ"ש השלום בעקבות הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת ישראל ביתנו

דב ליטבינוף, לשעבר ראש המועצה האזורית תמר / צילום: שלומי יוסף
דב ליטבינוף, לשעבר ראש המועצה האזורית תמר / צילום: שלומי יוסף

יוחמר עונשו של ראש המועצה האזורית תמר לשעבר, דב ליטבינוף, שהורשע בהפרת אמונים במסגרת משפטי "פרשת ישראל ביתנו" (תיק 242). המחלקה הכלכלית פרקליטות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם ליטבינוף, שלפיו ייגזר עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות, במקום 3 חודשי עבודות שירות שהוטלו עליו בבית משפט השלום בתל-אביב.

ההסדר בין הצדדים התקבל לאחר שהפרקליטות ערערה על קולת העונש שהוטל על ליטבינוף על-ידי בית משפט השלום.

כמו כן הוטל על ליטבינוף קלון, שמשמעותו הרחקתו מהזירה הציבורית למשך 7 שנים, וכן קנס כספי.

ליטבינוף הורשע בעבירה של הפרת אמונים, משום שלא מנע העלאת הצעה לתשלום כספים מרשות הניקוז של ים המלח לאלכס ויזניצ'ר, שבכוחו היה להשפיע על עובדי ציבור לגרום לשחרור תקציבים לרשות הניקוז, ובנוסף אישר תשלום מכספי המועצה, לגורם שבידו לפעול ולהשפיע על העברת תקציבים למועצה, תוך שהוא משער שכספים אלה יגיעו גם לעובדי ציבור נוספים.

הפרקליטות מסרה היום (א') כי היא רואה חשיבות רבה בהסכמתו של ליטבינוף לערעור על העונש הקל שגזר עליו בית משפט השלום ולהסכמתו להכפלת העונש. "הסכמה זו מבטאת את הכרתו בחומרת מעשיו, בקביעותיו הנורמטיביות של בית משפט השלום ואת קבלתו את הקביעה שדבק בו קלון שגרם לסיום שירותו הציבורי כראש המועצה האזורית תמר. לאור האמור הסכימה הפרקליטות לוותר על עתירתה כי ערכאת הערעור תטיל על ליטבינוף מאסר מאחורי סורג ובריח", נמסר מטעם הפרקליטות.

ההסדר בערעור מביא לסיומה עוד אחת מתתי-הפרשיות בפרשה המכונה "פרשת ישראל ביתנו", לאחר שבסוף 2018 הורשע ליטבינוף, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בכך שאישר תשלום כספים מהמועצה האזורית תמר לגורמים פרטיים. זאת, בזמן שהוא יודע כי בידם של אותם גורמים לפעול ולהשפיע על העברת תקציבים קואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו למועצה, ותוך שהוא משער שכספים אלה יגיעו גם לעובדי ציבור נוספים. 

עו"ד דפנה וינברג, המייצגת את דב ליטבינוף, מסרה בתגובה: "גזר הדין של בית משפט השלום החמיר עם ליטבינוף וקבע כי יש קלון במעשיו, הגם שהכיר בתרומתו האדירה למדינה. כפי שנהג בעת שבחר להסכים להרשעה ללא ניהול משפט, מיד לאחר הקראת גזר הדין הודיע ליטבינוף כי יקבל על עצמו את התוצאה הקשה מבלי לערער עליה.

"המדינה היא שלא מקבלת את גזר הדין שעומד בגבולות הסדר הטיעון. הגשת ערעור נגדי, והתמודדות עם ערעור הפרקליטות הייתה פוגעת במועצה ובתושביה וגוררת את המועצה לתקופת קיפאון בחוסר יכולת לבחור ראש מועצה חדש. מתוך מחויבותו לציבור שולחיו, החליט מרשי לקבל על עצמו עונש נוסף לתועלת הציבור, משעה שתועלת הציבור הייתה ונותרה משימת חייו ופעילותו המרכזית, כפי שמשתקף גם מכתב האישום".