הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לצמצם את הרחבת הכנסת

שטחי הבניה מעל הקרקע צומצמו בחצי משיקולים של כבוד למבנה ההיסטורי

 

הדמייה של הרחבת הכנסת / צילום: פלג אדריכלים
הדמייה של הרחבת הכנסת / צילום: פלג אדריכלים

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה היום שלא לקבל את התוכנית להרחבת משכן הכנסת, כפי שאושרה ע"י הוועדה המקומית ירושלים ב-18.8.19. התוכנית שהוחלט לקדם כוללת גרסא מוקטנת בהרבה של הפרוייקט. אם לדייק, שטחי הבניה מעל הקרקע צומצמו במחצית, וכך גם גובה המבנה. הטיעון שבו השתמשו אנשי הוועדה המחוזית הוא שאין זה ראוי שהמבנה החדש יתחרה במבנה המקורי.

התוכנית, שעליה חתום משרד "פלג אדריכלים", כוללת משרדים, אולמות, מתחם ועדות, שירותים כלליים לעובדי המשכן ולמשלחות ומרכז אנרגיה. בנוסף, יוקמו מרכז מבקרים וכן כניסה נפרדת לעובדי המשכן. התוכנית שאושרה ע"י הוועדה המקומית הציעה מבנה ובו 56,000 מ"ר שטחים מעל הקרקע ובגובה של כ-3 קומות. הבינוי בתוכנית המעודכנת הינו בגובה של 1-2 קומות מעל פני הקרקע ובהיקף של כ-28,000 מ"ר מעל לקרקע וכ-66,500 מ"ר בתת-הקרקע.

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי ביקשה להבהיר כי "האתגר האדריכלי הגדול אשר עמד בפניה של התכנית הינו הוספת הבינוי הנדרש לכנסת באופן שלא יסתיר או יתחרה במבנה המונומנטלי. התכנון המעודכן הצליח לעמוד באתגר זה. שטחי הבינוי שיתווספו תוך שמירה מוקפדת על כך שהמבנה ההיסטורי הקיים יישאר חלק בקו הרקיע של ירושלים".

יש לציין שהוועדה החליטה לקדם את התוכנית וערכה בה שינויים משמעותיים מהתוכנית המקורית , אך עדיין לא החליטה להפקיד את התוכנית.