גנץ: "שוחחתי עם ניצן ועמיר ואדבר גם עם ליברמן. החל מהלילה נפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה ככל שניתן"

בזה אחר זה עלו ארבעת ראשי כחול לבן לבמה לנאום לאחר פרסום מדגמי הבחירות • "אנחנו למודי ניסיון, באנו להודות אך נמתין לתוצאות האמת", אמר אשכנזי • לפיד: "נזדקק להרבה סבלנות כעת, תהליך ארוך, עדין ומורכב מאחורי דלתיים סגורות; לכן אני מבקש סבלנות וזמן"

יו"ר כחול לבן בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי, גלובס
יו"ר כחול לבן בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי, גלובס

"נמתין לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה עמדנו במשימה, ועמדנו בה בדרך שלנו" - כך אמר הלילה (ג') יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בנאומו לאחר פרסום תוצאות מדגמי הבחירות. לדבריו, "כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי הישראלי".

גנץ הודה לחבריו לראשות המפלגה: יאיר לפיד - "שותף וגם חבר"; משה (בוגי) יעלון - "האיש הכי ישר בפוליטיקה הישראלית"; וגבי אשכנזי - "מנהיג, אדם, חבר ושותף שחרש את השטח". לאחר שהודה גם למצביעים ולפעילים, גנץ הוסיף כי הוא "מבקש סבלנות, עברנו דרך ארוכה וקשה, וכעת נמתין לתוצאות האמת. בינתיים נוכל לומר שלפי המסתמן נתניהו לא הצליח במשימתו. לפי התוצאות שבידינו אזרחי ישראל שוב נתנו בנו אמון ואמרו לא להסתה ופילוג, כן לאחדות, לא לשחיתות, כן לניקיון כפיים. שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הערב מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית".

"לישראל אתגרים ביטחוניים אדירים ומי כמונו עם 100 שנות שירות מצטברות נדע להתמודד עמם", הוסיף גנץ, "אבל לא פחות אני מודאג מהשסעים בחברה הישראלית ועלינו לפעול לאחות אותם. החברה הישראלית חזקה אך פצועה והגיעה השעה לרפאה".

"שוחחתי עם ניצן ועמיר ואדבר גם עם אביגדור ליברמן", אמר גנץ. "אני מתכוון לדבר עם כולם, החל מהלילה נפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה ככל שניתן". לסיכום דבריו אמר גנץ כי "הקיטוב והשיסוי מאחורינו, והאיחוד לפנינו. אני קורא ליריבים הפוליטיים: 'הניחו את המחלוקות בצד ובואו ונפעל למען מדינת ישראל'. אתמול בלילה הייתי בכותל וביקשתי שוב הבא שלום עלינו ועשה שלום ביננו. אפעל בכל כוחי לממש את השליחות הזו".

לרשימת הטלפונים של גנץ הלילה אפשר להוסיף את איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת. גנץ ביקש ממנו להיפגש בימים הקרובים, ועודה נענה ואמר שיעדכן את חבריו לרשימה.

צמרת כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגם בבחירות לכנסת ה-22  / צילום: כדיה לוי
 צמרת כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגם בבחירות לכנסת ה-22 / צילום: כדיה לוי

המשימה עוד לא הסתיימה, אנחנו עדיין סופרים. אני רוצה להגיד תודה ונעשה אירוע סיכום. אנחנו למודי ניסיון, באנו להודות אך נמתין לתוצאות האמת", כך פתח הלילה גבי אשכנזי את נאום ראשי המפלגה.

אחריו עלה לנאום משה (בוגי) יעלון, שהודה לרביעייה "שקיבלה החלטה להתגבש לרשימה שתהיה אלטרנטיבה שלטונית עם אמירה ברורה שצריך להחזיר את המדינה למסילה". יעלון המשיך ואמר כי "העם אמר את דברו, למרות הקמפיין השקרי וכל מה שקרה כאן בחודשים האחרונים. העם אמר לא לפוליטיקה של שקר, שיסוי, קיטוב ושנאה. לא לשחיתות, לקיצוניות ולפגיעה במוסדות הדמוקרטיים הממלכתיים של המדינה. זיהינו בשטח את הצימאון לזה, ואכן קרה. למרות המורכבות של המצב הפוליטי נביא בשורה של שינוי ותקווה לעם ולמדינה".

"אזרחי ישראל הוכיחו שהם יותר טובים מהפוליטיקאים בישראל", אמר יאיר לפיד. "הקיצוניים מחוץ לכנסת או שהתכווצו, הערכים הישראלים חזרו למרכז הבמה של הפוליטיקה הישראלית". "משהו לכם ולתקשורת", הוא הוסיף, "נזדקק להרבה סבלנות כעת, תהליך ארוך, עדין ומורכב מאחורי דלתיים סגורות, לכן מבקש סבלנות וזמן".