כונסי חברת התאורה של גיל טייכמן: "חשש שהנושים יבזזו את מחסני החברה"

"קיים צורך מיידי למכירת נכסי החברה בכל דרך אפשרית" – כך טוענים כונסי הנכסים שמונו לחברת התאורה של גיל טייכמן, שצברה חובות של 20 מיליון שקל

גיל טייכמן / צילום: אביב חופי
גיל טייכמן / צילום: אביב חופי

"קיים צורך מיידי למכירת נכסי החברה בכל דרך אפשרית" - כך טוענים כונסי הנכסים שמונו לחברת התאורה של גיל טייכמן, שצברה חובות של 20 מיליון שקל.

בבקשה שהגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כונסי הנכסים של החברה, עורכי הדין מור נרדיה ואסף שמרת, מבקשים מבית המשפט כי יאפשר להם "לנקוט הליכי מימוש דחופים ביחס לנכסי החברה". במסגרת זאת מבקשים הכונסים כי בית המשפט יאשר להם לקיים משא-ומתן מהיר עם מציעים שונים, לקיים ביניהם התמחרות וכן למכור את נכסי החברה בכל דרך שימצאו לנכון.

לטענת כונסי הנכסים, בעקבות פגישות שקיימו עם גיל טייכמן, בעל השליטה בחברה, ועם רואה חשבון שנשכר על-ידם כדי לבדוק את פעילות החברה, הם הגיעו למסקנה חד-משמעית לפיה "אין לחברה מקורות לצורך הפעלתה במהלך השבועות הקרובים"; וכן כי אין בידם סכומים המספיקים כדי להפעיל את החברה כ"עסק חי".

הכונסים טענו כי מבדיקה שערכו עולה כי עלות ההפעלה החודשית של החברה כ"עסק חי" עומדת על סכום של 1.3 מיליון שקל, הכוללת בעיקר את שכרו של כוח-האדם ותקורות נוספות, "אשר אין בידי כונסי הנכסים מקור לממנם".

בהמשך לכך הודיעו הכונסים כי הם גיבשו תוכנית הפעלה מצומצמת של החברה לתקופת הכינוס, בסכום של 670 אלף שקל לחודש בלבד; אך באותה נשימה מסרו כי לאחר בדיקות שערכו, הם הבינו כי גם התוכנית המצומצמת לא תוכל להושיע את החברה, והיא עלולה רק להגדיל את הגרעון של החברה.

לחברה שבבעלות טיכמן, הסבירו הכונסים, "אין מקורות כלשהם למימון הפעלה, כגון יתרות זכות בחשבון בנק או חובות לקוחות שניתן לגבות מיידית".

בנסיבות אלה ובהיעדר מקורות כספיים זמניים להפעלה של החברה, מבקשים כונסי הנכסים כי בית המשפט יתיר להם "לנקוט הליכים מיידים לשם מימוש נכסי החברה".

עוד מדגישים כונסי הנכסים בבקשה שהגישו לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חגי ברנר, כי "כל שיהוי במכירת נכסי החברה עתיד לגרור הוצאות משמעותיות שינגסו בתמורות מימוש הנכסים".

חשש מביזה

חשש נוסף שהעלו הכונסים בבקשתם, הוא שמא "נושי החברה וספקים יפעלו בניסיון לבזוז את הציוד" של החברה, בזמן שזה ישונע ממחסני החברה לאתרי הפרויקטים השונים. "חשש זה קיים כבר עתה", הזהירו הכונסים, שהוסיפו כי הם מתכוננים לבצע פינוי ציוד מאחד משני הפרויקטים שמפעילה החברה, "בסיוע צוות אבטחה, בניסיון למנוע ביזה של ציוד החברה".

בהמשך לחששם של כונסי הנכסים מפני ביזה של ציוד החברה, הכונסים ביקשו הבוקר מבית המשפט כי יאשר להם לשכור שירותי שמירה ואבטחה לשם שמירה על מחסני החברה. "מחשש פן יבולע לנכסי החברה על-ידי נושיה או כל גורם אחר אשר יבקש לנצל את הפסקת פעילותה, מתבקש בית המשפט לאשר לכונסי הנכסים להתקשר עם חברת שמירה לשם הצבת שמירה על מחסני החברה למשך 24 שעות ביממה", כתבו הכונסים בבקשתם.

בשבוע שעבר ביקשו הכונסים מבית המשפט כי יאשר להם לפטר את 30 עובדי החברה. עוד בשבוע שעבר, בית המשפט אישר לכונסי הנכסים להפעיל שני פרויקטי תאורה גדולים שצפויים להתקיים בשבוע הקרוב.

חברת "גיל טייכמן - מערכות עיצוב תאורה" נקלעה בשנים האחרונות למצב פיננסי קשה, שהביא אותה לאחרונה עד למצב של חדלות פירעון. החברה, שפועלת כבר כ-25 שנה, פעילה בעיקר בתחום של ייזום, עיצוב וביצוע מערכות תאורה ותשתיות חשמל. עיקר עיסוקה של החברה הוא במיזמים ופרויקטים טכנולוגיים גדולים.

חובותיה של החברה מוערכים כאמור בסכום של כ-20 מיליון שקל, כשמתוכם 6 מיליון שקל הם חובות לבנקים. לטענת החברה, היא חטפה מכה אנושה במהלך מבצע "צוק איתן" בעקבות מיזם בשווי מיליוני שקלים שלא יצא אל הפועל. מכאן החל כדור השלג להידרדר, ומצבה הפיננסי של החברה הורע באופן משמעותי: כך, בעוד שבשנת 2017 עמד המחזור הכספי של החברה על 25 מיליון שקל - ב-2017 הוא כבר עמד על 18 מיליון שקל, והצפי לשנת 2019 עומד על 15 מיליון שקל בלבד.