ענקית סחר הרכב האמריקאית COX AUTOMOTIVE נכנסת לפעילות בישראל

החברה, שמובילה את תחום סחר המשומשות בארצות הברית, נכנסת כשותפת השקעה במאיץ האוטו-טק "דרייב" של קבוצת מאיר

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת סחר ושירותי הרכב האמריקאית COX AUTOMOTIVE הודיעה אתמול על כוונתה להיכנס לפעילות בישראל. בשלב הראשון מצטרפת החברה לקבוצת המשקיעים של חממת/מאיץ האוטו-טק DRIVE של קבוצת מאיר, במטרה לפעול להשקעה ואיתור טכנולוגיות אוטו-טק מתקדמות מפיתוח ישראלי, ולאתר הזדמנויות שעשויות להפוך לשותפויות עסקיות עם הקבוצה בארצות הברית.

לפני כשבוע השקיעה קוקס 350 מיליון דולר בסטארט-אפ הרכב החשמלי RIVIAN, שבו משקיעה גם אמזון.

בהודעת החברה שפורסמה בארצות הברית נאמר כי "ישראל הפכה לאחד המוקדים הגלובאליים של תחבורה חכמה וחדשנות". החברה מסרה כי כי היא מתעניינת בחברות סטארט-אפ בתחום האפליקציות, התוכנות והבינה לתחבורה.

קוקס אוטומוטיב מעסיקה כ-34 אלף עובדים ומעניקה שירותים לכ-40 אלף סוכנויות רכב ברחבי העולם. בין השאר בבעלותה מחירון הרכב המשומש "קלי בלו בוק", שנחשב למוביל בתחומו בארצות הברית, אתר סחר הרכב AUTOTRADER , אתר השירותים לסחר רכב DEALER.COM ועוד. החברה גן נחשבת למובילה בארצות הברית במכירות רכב באמצעות מכירות פומביות ( AUCTIONS ) והיא זרוע הרכב של תאגיד קוקס האמריקאי, בבעלות פרטית, שהכנסותיו מעל 20 מיליארד דולר בשנה. לפני כשבוע השקיעה קוקס 350 מיליון דולר

המאיץ DRIVE של קבוצת מאיר, שהוקם ב-2017, נחשב לאחד הגדולים בתחום האוטו-טק בישראל והוא משקיע בפורטפוליו רחב של חברות סטארט-אפ ו- SEED תוך יצירת קשרים עסקיים בין החברות המושקעות לבין גורמים בתעשיית הרכב הבין לאומית. משתתפות בן השאר חברות בין לאומיות כמו ענקית השכרת הרכב הרץ, חברת NEC היפנית, ספקית הטיר1 "אפטיב", יצרניות הרכב וולבו והונדה, קבוצת איתוראן הישראלית ועוד.