מכירת אורבוטק: תגמולים של 15 מיליון דולר לשני בכירי החברה בשנה החולפת

אשר לוי, המנכ"ל לשעבר, ומחליפו עמיחי שטימברג זכו לשכר של יותר מ-7 מיליון דולר כל אחד בשנת הכספים 2019, בחלקו בונוס עבור מכירת החברה תמורת כ-3.3 מיליון דולר

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

שבעה חודשים לאחר שהושלמה העסקה למכירת חברת הטכנולוגיה אורבוטק ל-KLA-Tencor מארה"ב, תמורת כ-3.3 מיליארד דולר, פרסמה החברה האמריקאית את הנתונים על שכר הבכירים בה, כולל בכירי אורבוטק. KLA-Tencor פרסמה את הנתונים במסגרת הזימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות שלה, ובכללם נתונים עבור שנת הכספים 2019 - שהסתיימה בסוף יוני האחרון.

אשר לוי, שניהל את אורבוטק עד להשלמת המכירה ופרש מיד עם השלמתה, קיבל בתקופה זו תגמולים בעלות של 7.2 מיליון דולר, שמורכבת משכר בסיס בגובה כ-111 אלף דולר, מענק הוני בסך 4.7 מיליון דולר, בונוס על השלמת המכירה של אורבוטק בסך 2.3 מיליון דולר ועוד . מחליפו של לוי בתפקיד, עמיחי שטימברג, שכיהן קודם לכן כנשיא ומנהל התפעול של אורבוטק, קי בל תגמולים בעלות של כ-7.8 מיליון דולר, מהם שכר בסיס של 172 אלף דולר, תגמול הוני של 5.7 מיליון דולר ובונוס של 1.8 מיליון דולר בגין מכירת החברה.

בעל השכר הגבוה ביותר ב-KLA הוא כמובן מנכ"ל החברה, ריצ'רד וואלאס, עם תגמולים בעלות כוללת של 20.5 מיליון דולר שרובם (כ-78%) ניתנו לו כתגמול הוני. KLA-Tencor נסחרת בנאסד"ק בשווי של 24.8 מיליארד דולר. היא השלימה את רכישת אורבוטק לאחר עיכוב שנבע מקשיים בהשגת אישור הרגולטורים בסין, על רקע מלחמת הסחר בין סין לארה"ב.

אורבוטק מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. המרוויחים הגדולים ממכירתה היו קובי ריכטר, Renaissance Technologies וכלל ביטוח, שהחזיקו כל אחד בכ-5% מהמניות.