בורסות וול סטריט ננעלו ביציבות; טבע ירדה ביותר מ-3%

הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 נסגרו ללא שינוי מהותי • השווקים באירופה הגיבו להתכווצות הפעילות במגזר הפרטי בגרמניה ולקריסת חברת התיירות הבריטית תומאס קוק • מדד הדאקס איבד כ-1%, הפוטסי השיל 0.2% והקאק ירד ב-1.05% • יצרנית הרכבים הסינית NIO צנחה בכ-10% לפני הדוחות

פסל הדוב המוצב מחוץ לבורסה לניירות ערך בפרנקפורט, גרמניה / צילום:  Gary Yim, שאטרסטוק
פסל הדוב המוצב מחוץ לבורסה לניירות ערך בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Gary Yim, שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות, כאשר הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 נסגרו ללא שינוי מהותי.

החוזים על הזהב טיפסו בכ-1% לרמה של 1,531 דולרים לאונקייה.

הנפט עלה ב-0.65% לרמה של 58.5 דולר לחבית.

טבע איבדה יותר מ-3% אך מחיר מנייתה נקבע מעל ל-7 דולרים.

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות ועם נטייה לעליות של עד 0.2%.

מנייתה של יצרנית הרכבים הסינית NIO צונחת בכ-10% במחזור ער לפני פרסום הדוחות הכספיים הצפויים להתפרסם מחר. נזכיר כי בתגובה לתוצאות הרבעון הראשון המניה צללה ב-20%.

20:00

ענקית הטכנולוגיה אפל  תייצר את ה-Mac Pro באוסטין, טקסס, כך הודיעה החברה היום. ה-Mac Pro הוא המחשב היחיד של אפל שיורכב בארה"ב. מרבית מוצרי אפל, כולל האייפון, מורכבים בסין ועדיין עומדים בפני איומי מכס.

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  יורדת ביותר מ-3%, אודיוקודס  קופצת ביותר מ-4%, אבן קיסר  מאבדת 4%, אופקו הלת'  קופצת ב-4.2%, בריינסוויי  נופלת בכ-8%, פייבר יורדת ב-3%, קומפיוג'ן  יורדת ב-4%. 

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות בצל נתוני מאקרו חלשים ברחבי היבשת. מדד הדאקס איבד כ-1%, הפוטסי השיל 0.2% והקאק ירד ב-1.05%. מדד יורוסטוקס 50 איבד כ-1% מערכו. 

יו"ר קרן המטבע הבינלאומי, ונשיאת הבנק המרכזי של אירופה הבאה, כריסטין לגארד, הזהירה היום כי 
"איום מלחמת הסחר הוא כמו עננה שחורה על הכלכלה העולמית". להערכתה, מתיחות הסחר צפויה לגלח 0.8% מהצמיחה העולמית ב-2020.

בוול סטריט המדדים נסחרים ביציבות וללא שינוי מהותי.

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות עם נטייה לירידות על רקע החדד להאטה עולמית, כאשר באירופה פורסמו נתונים חלשים. הדאו ג'ונס משיל 0.2%, מדד הנאסד"ק יורד בשיעור דומה וכך גם מדד S&P 500.

פעילות הייצור בארה"ב רשמה התאוששות בחודש ספטמבר ועלתה לשיא של 5 חודשים, כך לפי סקר IHS של מרקיט. מדד פעילות הייצור עלה מ-50.3 נקודות באוגוסט ל-51 נקודות בחודש ספטמבר. מדד השירותים עלה מ-50.7 נקודות באוגוסט ל-50.9 נקודות בחודש ספטמבר.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת ללא שינוי, ומאותתים על יציבות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריטי, לאחר נעילה שלילית בשישי. באירופה המדדים יורדים בכ-1% בצל נתוני מאקרו חלשים ביבשת.

ענקית המחשוב IBM מוכנה לעבוד עם פייסבוק על המטבע הדיגיטלי, כך אמר בכיר בחברה ל-"CNBC".

מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד למניית אמזון מ-2,300 דולר למניה ל-2,200 דולר.

ברקליס העלה המלצה לקימברלי קלארק ל'משקל יתר' ללעומת 'משקל שוק'.

14:15

החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק מצביעים על פתיחת מסחר שלילית הצפויה בוול סטריט, והאנליסטים בחו"ל מציינים כי הסיכונים בכלכלה הגלובלית גדלים, וכי יש לנקוט גישה זהירה יחסית בשווקים.

באירופה נרשמות ירידות חדות, בתגובה לנתונים כלכליים חלשים מהצפוי ולהתמוטטותה של תומאס קוק.

מגזרי הרכב האירופי, הכרייה ומדד הבנקים יורדים כולם ביותר מ-2%. מניות Faurecia בצרפת, קומרצבנק  בגרמניה, וחברת ArcelorMittal בהולנד רושמות את הירידות החדות ביותר בשלושת הסקטורים, בהתאמה - ומאבדות כולן יותר מ-3%. 

הסניטמנט השלילי בשווקים הוחרף לאחר שנתוני פעילות עסקית מהכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירופי הוסיפה לחששות המשקיעים מפני מיתון. 

פעילות המגזר הפרטי בגרמניה התכווצה לראשונה זה שש שנים וחצי בספטמבר, תוך שההאטה בייצור העמיקה באופן בלתי צפוי והצמיחה במגזר השירותים איבדה מתנופתה. מדד מנהלי הרכש בגרמניה ירד מ-51.7 נקודות בחודש הקודם ל-49.1 נקודות בספטמבר. רכיב התעשייה מדאיג במיוחד, לאחר שירד ל-41.4, והוא הנמוך ביותר מבין מדדי סנטימנט הייצור בגרמניה זה יותר מעשור. כל נתון הנמוך מ-50 מצביע על התכווצות בפעילות.   

12:00

נמשכות הירידות בשוקי אירופה, והמשקיעים מגיבים להתמוטטותה של תומאס קוק, אחת ממפעילות התיירות הידועות ביותר בעולם. 

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.7% עם ירידות ברוב הבורסות והסקטורים. חלק מהמגזרים נסחרים בירידות של למעלה מ-1%, ומניות הכרייה מובילות את הירידות. מניית ArcelorMittal, יצרנית הפלדה, מובילה את הירידות במדד האירופי וצונחת כ-5%. את המדד מובילות מניות חברות נסיעות והנופש, לאחר שתומאס קוק התמוטטה והותירה אלפי נופשים נטושים.

מנכ"ל תומאס קוק פיטר פאנקהאוזר התנצל היום בפני הלקוחות והעובדים, ואמר כי למרבה הצער החברה לא הצליחה להשיג חבילת חילוץ מהמלווים שלה. 22,000 עובדי החברה ברחבי העולם נמצאים כעת בסכנת פיטורים.

מפעילת הטיסות והתיירות האירופית TUI  רושמת עליות חדות של כ-8%.

בזירת המאקרו, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגרמניה ירד בספטמבר ל-41.4 נקודות לעומת 43.5, ולעומת צפי לעלייה ל-44 נקודות.  

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדים המובילים, כשהמשקיעים עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות בזירת הסחר העולמית.

המשקיעים מגיבים גם להודעה על קריסת מפעילת התיירות הבריטית תומאס קוק

עליות נרשמות הבוקר במחיר הזהב, שמוסיף כ-0.5%, ובמחיר חבית נפט, שמטפס בכ-1%.

באסיה ננעלה הבורסה בשנחאי  בירידה של כ-1%, ושנזן איבדה כ-0.9%. בהונג קונג איבד מדד הנג סנג  0.6%. ירידות נרשמו במניות החברות הקשורות לחברת Fosun, בעקבות התמוטטות חברת התיירות הבריטית תומאס קוק. הקונגלומרט הסיני הוא בעל המניות הגדול ביותר בחברה הבריטית. 

מדד קוספי  בקוריאה ננעל ללא שינוי מהותי.

07:00

המניות באסיה נסחרות היום (ב') במגמה שלילית. מדד הנג סנג  בהונג קונג מחק את העליות שרשם בפתיחת המסחר, בהובלת AAC Technologies שהמשיכה את הירידות מהשבוע שעבר ואיבדה 3.2%.

מניות הפארמה תורמות לירידות בסין, וירידות נרשמות במדדים בשנחאי   ובשנזן. בורסת טוקיו סגורה היום לרגל חג. 

המסחר מתנהל היום על רקע המתנה להתפתחויות בזירת מלחמת הסחר בין סין לארה"ב. ביום חמישי התנהלו בוושינגטון שיחות בדרג הביניים, לראשונה זה חודשיים כמעט, בניסיון לסלול את הדרך לשיחות בדרג העליון שאומורות להתקיים באוקטובר. אולם היועץ לבית הלבן מייקל פילסברי הזהיר כי אם לא תושג הסכמה בקרוב, ארה"ב תעלה בקרוב מכסים על סחורות מסין ל-50% ואף ל-100%.  

ירידות נרשמות גם במדד קוספי  בקוריאה הדרומית, וכן בסינגפור ובאינדונזיה. מן העבר השני מדד S&P/ASX 200  האוסטרלי רושם עליות.  

ביום שישי ננעל שבוע המסחר בניו יורק בירידות שערים, על רקע המתיחויות הגיאופוליטיות בזירת איראן-סעודיה-ארה"ב והיעדר הישגים בפתרון מלחמת הסחר. הדאו ג'ונס איבד 0.6%, S&P 500 נחתך בכ-0.5%, והנסדא"ק ירד 0.8%. מדד הפחד VIX רשם בסוף השבוע קפיצה של 6.8%.