אחרי שדחו את גנץ וההיצמדות לנתניהו - האם בש"ס משנים כיוון?

על אף ההתעקשות של דרעי להיות חלק מגוש הימין, דרעי מבין שגנץ הביא את מרב הקולות בבחירות ולכן עליו לרכך את הגישה כלפיו • ב"גלובס" נזכרנו במסרים המדיניים המרוככים אשר השמיע סגן שר האוצר יצחק כהן, מס' 2 בש"ס, עוד לפני הבחירות במהלך עימות כלכלי

השר אריה דרעי שיגר אתמול (ג') מסרים מרוככים מאוד כלפי ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן. על אף ההתעקשות של דרעי להיות חלק מגוש 55, דרעי מבין שמי שהביא את מירב הקולות בבחירות 2019 מועד ב', הוא שחקן פוליטי מרכזי וכי עליו לרכך את הגישה כלפיו.

באירוע הרמת כוסית של תנועת ש"ס לכבוד ראש השנה הזכיר דרעי לחוגגים: "גנץ, שהיה רמטכ"ל ותרם הרבה למדינה כשניסו ללעוג לו אני הייתי הראשון שיצא נגד זה" הוא אמר, תוך שהוא מזכיר את העלבונות שחטף גנץ מידי הליכוד במערכת הבחירות.

ב"גלובס" נזכרנו במסרים המדיניים המרוככים אשר השמיע סגן שר האוצר יצחק כהן, מס' 2 בש"ס, עוד לפני הבחירות. במהלך עימות כלכלי, ב-4 בספטמבר, עם נציגים בכירים של חלק מן המפלגות, נתבקשו כל המשתתפים על ידי המנחים, דני זקן וטל שניידר, לספק שורת סיום, סיכום.

כהן הפתיע את הנוכחים כאשר בחר לנטוש לכמה רגעים את המחשבות על כלכלה וחברה, וביקש להתרכז בהבאת שלום. "המדינה ממגנת את עצמה לדעת. הפתרון למיגון הוא פשוט. צריך להתחיל לחשוב על שלום" אמר כהן.

לחשוב מעבר לאופק

העימות התרחש כיומיים לאחר התקפת הטילים של החיזבאללה על היישוב אביבים, בגבול הלבנון, ולכן נשאל כהן "למה אתה מתכוון, לעשות שלום עם החיזבאללה?".

וכהן השיב: "אי אפשר לוותר על מיגון, יש תוכניות מיגון בסך 15 מיליארד. התוכנית עובדת בצפון וגם בדרום. באשקלון עיר מגוריי היא גם עובדת, אבל צריכים לחשוב הלאה מעבר לאופק. אף אחד מהם (מנהיגי המפלגות- ט"ש) לא מדבר על זה" הוא אמר.

כהן נמצא במקום 2 ברשימת ש"ס לכנסת והוא אחד מן הפוליטיקאים הוותיקים ביותר במפלגה. אין חולק שהשר דרעי הוא האיש הבכיר והיחיד השולט בצמרת ש"ס כיום. הכל ישק על פי דברו. יחד עם זאת, גם על ראשו מאיים החשש מפני הליכים פליליים והוא עשוי למצוא עצמו בתסבוכת פוליטית בעתיד הקרוב.

לפני מספר ימים, בדיון ההתייעצויות בפני הנשיא, נשאל כהן על ידי "גלובס" למה התכוון שדיבר על שלום וכהן ציין ששני הצדדים צריכים להוביל לכך. גם נתניהו, כך הוא אמר, עשוי לחתור לשלום באמצעות קידום תכניתו של הנשיא טראמפ.