בעקבות רפורמת זכויות היוצרים: גוגל תפסיק להראות קטעים מידיעות חדשותיות למשתמשים צרפתיים

זאת בעקבות רפורמת זכויות היוצרים החדשה של האיחוד האירופאי שאושרה בסוף מרץ

גוגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גוגל הודיעה היום (ד') כי תפסיק להראות בתוצאות החיפוש שלה קטעים מידיעות חדשותיות שפורסמו באתרים אירופאיים למשתמשיה בצרפת, זאת בעקבות רפורמת זכויות היוצרים החדשה של האיחוד האירופאי.

בסוף מרץ הפרלמנט של האיחוד האירופי אישר את רפורמת זכויות היוצרים, שנחשבת שנויה במחלוקת ועוררה התנגדות בקרב ענקיות הטכנולוגיה. סעיף 11 ברפורמה נוגע לתכנים חדשותיים ולשירותים כמו גוגל ניוז או חיפוש גוגל, וקובע על מנת להציג חלקים קטנים מטקסט של כתבה, הפלטפורמות יהיו מחויבות לקבל רישיון מהמוציאים לאור. גוגל הייתה מהמתנגדות הראשיות לרפורמה, הפעילה מאמצי לובי אינטנסיביים נגדה, ואף איימה כי אם היא תעבור היא תיאלץ להפסיק לחלוטין את פעילות גוגל ניוז באירופה.

צרפת היא הראשונה מבין מדינות האיחוד שהחלה ביישום רפורמת זכויות היוצרים. בעקבות השינוי עליו הכריזה גוגל, משתמשים צרפתיים ייחשפו בתוצאות החיפוש לכותרות של תכנים חדשותיים בלבד, ללא השורות הראשונות של כתבה או תקציר שלה כפי שהופיע עד היום. גוגל הצהירה כי תציג שורות מתוך הכתבה במקרים בהם מוציאים לאור אירופאיים יבקשו ממנה באופן יזום לעשות זאת. אלפי מוציאים לאור אירופאיים צפויים להיות מושפעים מהשינוי.