מכרז | בלעדי

בדקה ה-90: בקשה לעצור את חתימת ההסכם להקמת קווי הרכבת הקלה בירושלים

(עדכון) • קבוצת jlinx שהתמודדה במכרז להקמת קווי רכבת קלה בירושלים והפעלתם עתרה בבקשה למנוע מהמדינה לקיים את טקס החתימה על הסכם הזיכיון בהשתתפות הקבוצה הזוכה • העתירה נדחתה

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: Eliricon, שאטרסטוק
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: Eliricon, שאטרסטוק

קבוצת jlinx שהתמודדה במכרז להקמת קווי רכבת קלה בירושלים והפעלתם עתרה ביום רביעי לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנוע מהמדינה לקיים את טקס החתימה על הסכם הזיכיון. עם זאת, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ה') את הבקשה.

הטקס נעךך אתמול (ה') בשעות הצהריים בהשתתפות הקבוצה שזכתה במכרז הכוללת את שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית. המכרז, בהיקף כספי כולל של כ-10 מיליארד שקל, הוא להקמת קו הרכבת הקלה הירוק, הארכת קו הרכבת האדום, הפעלת שני הקווים ל-15 שנה עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות ותחזוקת הקווים ל-25 שנה.

קבוצת jlinx שהגיעה לגמר והפסידה, כוללת את שיכון ובינוי, אגד, סולל בונה וחברות סיניות. העותרים טוענים כי מחומרים הקשורים למכרז שהועברו לעיונם רק לאחרונה, עולה לכאורה חשד כי הקבוצה הזוכה לא עמדה בחלק מתנאי הסף ובראשם דרישת הניסיון המינמלי הנדרש בהפעלת מערכות הסעת המונים. קעותרים מבקשים לעכב את טקס החתימה, שאמור להיערך מחר ב-1200 בצומת אורה, כדי לאפשר להם ללמוד את החומר ולהחליט האם לעתור לפסילת ההצעה הזוכה. טרם התקבלה החלטת בית המשפט בבקשה.

קבוצת TransJerusalem Jnet שזכתה במכרז, מסרה בתגובה כי "החברה קיבלה את החומר לפני זמן קצר ותגיב לאחר שתלמד אותו".