ספנסר נסוגה מכוונתה להנפיק סדרה נוספת של אג"ח בת"א

חברת הנדל"ן האמריקאית מושכת את בקשתה להנפיק את סדרה ד' וזאת בהמשך לשאלות בנוגע לשווי ואיכות המבנים שאמורות לשמש כבטוחה

כנסייה בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין / צילום: מצגת החברה
כנסייה בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן האמריקאית ספנסר נסוגה מכוונתה להנפיק סדרה נוספת של אג"ח בבורסה בתל אביב. זאת, בהמשך לפרסום בתחילת ספטמבר באתר הנדל"ן הניו יורקי TheRealDeal, שהעלה שאלות בנוגע לשווי ואיכות המבנים שישמשו בטוחה לאיגרות החוב החדשות שביקשה החברה להנפיק. 

לספנסר, שנמצאת בבעלות יזם הנדל"ן החרדי ג'ואל גלאק, שלוש סדרות אג"ח (א'-ג') הנסחרות בת"א, בהיקף כולל של 1.22 מיליארד שקל ערך נקוב. מנימוקי החלטה עולה כי "לאור קיומן של אלטרנטיבות טובות יותר למימון הנכס, החליטה החברה שלא לבצע את ההנפקה".

סדרה ד' אמורה היתה להיות מגובה במשכנתא ראשונה בדרגה על נדל"ן בברוקלין (100% מהנכס), המוכר בשם The North Flats, שבו מחזיקה ספנסר ב-66.9%, כאשר תמורת ההנפקה אמורה היתה לשמש את החברה בעיקר לצורך החלפת ההלוואות המגובות במשכנתא הקיימות על הנכס. 

על הנכס רובצת הלוואה בהיקף נוכחי של 46 מיליון דולר. הנכס The North Flats שוכן בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, וכולל בתוכו שני חלקים: החלק הראשון כולל מבנה של כנסייה ישנה, שהוסב ב-2014 למבנה למגורים (מבנה א'). 

החלק השני של הפרויקט הוא בית ספר לשעבר, שהוסב למבנה מגורים בן 52 יחידות דיור (מבנה ב'). המבנה, שבנייתו כבר הושלמה, היה אמור להיפתח כבר ב-2016, אבל טרם אוכלס עקב בעיות משפטיות, מה שהעלה כאמור שאלות לגבי איכות הבטוחה.