בנק הפועלים מוריד המלצה לאלביט: "החברה מצוינת, אך המניה מתומחרת באופן מלא"

ההמלצה יורדת מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומחיר היעד עולה במקביל מ-150 דולר ל-170 דולר, כ-3% מעל המחיר הנוכחי • האנליסט דוד לוינסון מעריך שאלביט תמשיך לצמוח והרווחיות תשופר, אך לדבריו "המניה נסחרת מעל לרמת המכפילים בתעשייה, והתעשייה נסחרת מעל למכפיל הממוצע שלה"

צבר ההזמנות של אלביט מערכות   נמצא ברמות שיא, המכירות צפויות להמשיך לצמוח ובשנים הבאות החברה גם צפויה לשפר את הרווחיות שלה - אולם לאחר הזינוק במחיר המניה, בבנק הפועלים מעריכים כיום כי מדובר בחברה מצוינת, אך המניה מתומחרת באופן מלא.

האנליסט דוד לוינסון מבנק הפועלים הוריד אתמול את המלצתו למניית אלביט מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" לאחר למעלה משנה של המלצת "תשואת יתר" - תקופה שבה המניה טיפסה בכ-40%. במקביל להורדת ההמלצה, מחיר היעד עולה מ-150 דולר ל-170 דולר, גבוה ב-3.2% מהמחיר הנוכחי. שווי השוק של אלביט בנאסד"ק ובבורסה של ת"א הוא 7.3 מיליארד דולר.

"אלביט מערכות פעילה בתחום מערכות הלחימה המתקדמות העוסקות בתחומי המודיעין, הבקרה, האלקטרוניקה והמערכות המוטסות - הרחבת תקציבי הביטחון בעולם מתמקדת במערכות אלו. כמו כן אלביט מערכות פעילה בתחום הגנת הסייבר באמצעות חברת סייברביט, תחום בעל קצב צמיחה דו-ספרתי", כתב לוינסון, שמציין כי אירופה וארה"ב מגדילות, וצפויות אף להגדיל ביתר שאת, את תקציבי הביטחון והגנת המולדת. זאת, על רקע התגברות מעשי הטרור באירופה ובשל מדיניות הנשיא טראמפ בארה"ב להגדיל את תקציבי הביטחון ב-100 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. במקביל מזכיר לוינסון את דרישת הממשל ממדינות נאט"ו להגדיל את תקציבי הביטחון לכ-2% מהתל"ג, יעד שכיום רוב המדינות נמצאות מתחתיו.

לוינסון מזכיר את שתי הרכישות האחרונות שביצעה אלביט: תעש (תמורת 1.8 מיליארד שקל) ופעילות ראיית הלילה של האריס (תמורת 350 מיליון דולר). "לתעש ישנן סינרגיות רבות לתחומי פעילותה של אלביט מערכות, אולם מכירותיה מהוות 15% מסך מכירות אלביט מערכות, והיא על גבול הרווחיות", הוא כותב. הוא מציין שלהערכת הנהלת אלביט, תעש תעבור לפסי רווח כבר ב-2019, והמכירות שלה יכפילו את מכירות חטיבת היבשה של אלביט בשנה זו, תוך כדי התמקדות בתחום היצוא, מאחר שרק 14% מהכנסות תעש הן מיצוא, בעוד ש-80% מהכנסותיה של אלביט מערכות הן מיצוא.

על רכישת הפעילות מהאריס שהושלמה לאחרונה הוא כותב כי היא צפויה לשפר את מיצובה של אלביט בתחום ראיית הלילה בשוק האמריקאי.

לוינסון עורך השוואה בין אלביט לחברות התעשייה הביטחונית בארה"ב ומציין שאלביט נסחרת כיום במכפיל רווח היסטורי של 42.2 (מתוקן ללא הוצאות חד-פעמיות: 25.3) ומכפיל רווח עתידי ל-2019 של 28.6 (מתוקן: 26.8). זאת בזמן שהמכפיל ההיסטורי הממוצע לתעשייה הביטחונית הוא 17.2, אך לאור צמיחת תקציבי הביטחון וסביבת הריבית הנמוכה עלה בשנים האחרונות, והוא עומד על 23.6. "מכאן, שבכל פרמטר בו נמדוד את המניה היא נסחרת מעל לרמת המכפילים בתעשייה, והתעשייה נסחרת מעל למכפיל הממוצע שלה", הוא כותב, ומעריך שרמת המכפילים בתעשייה תיוותר גבוהה בטווח הקצר.

לדבריו, "צבר ההזמנות לטווח הקצר (עד לסוף שנת 2020) עומד על רמות שיא ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ומשקף צמיחה בהכנסות של למעלה מ-20% בשנת 2019", כותב לוינסון. "מכירות החברה צפויות להערכתנו להמשיך לצמוח, על רקע התחזקות מעמדה של אלביט מערכות בשווקים המתעוררים של אסיה, צמיחת המכירות באירופה, וצמיחה ניכרת בתקציב הביטחון האמריקאי החל משנת 2016, שתמשיך לחלחל להזמנות בשנת 2019. למרות הגידול בצבר ההזמנות קצר הטווח וארוך הטווח, והצפי לשיפור ברווחיות במהלך השנים הבאות עם הטמעת תעש, המלצתנו למניה יורדת בשל שיקולי תמחור". 

בתוך כך, אלביט דיווחה היום על זכייה בחוזה בהיקף של 85 מיליון דולר עם חיל הים האמריקאי.

לעורך האנליזה אין עניין אישי בנושא. לבנק הפועלים בע"מ אין עניין אישי בנושא, מתן הייעוץ אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם