רווח של פי 3 על ההשקעה: קרן פימי מכרה 18% ממניות המ-לט ב-150 מיליון שקל

בעקבות המכירה נותרה פימי עם החזקה של 42% ממניות המ-לט בשווי של 366 מיליון שקל • בשנה האחרונה איבדה מניית החברה התעשייתית כ-38% מערכה

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

אקזיט נוסף לקרן ההשקעות פימי בניהולו של ישי דוידי: הקרן דיווחה היום כי מכרה בעסקאות מחוץ לבורסה 18% ממניות חברת המלט  בתמורה לכ-150 מיליון שקל (כ-43 מיליון דולר). בעקבות המכירה נותרה פימי עם החזקה של 42% ממניות המ-לט בשווי של 366 מיליון שקל (104 מיליון דולר).

קרן פימי רכשה את השליטה בהמ-לט מידי דסק"ש ביוני 2012 בהשקעה כוללת של 58 מיליון דולר. מאז משכה הקרן מהחברה דיבידנדים בהיקף כולל של 28 מיליון דולר, וכעת מכרה כאמור מניות והשלימה מימושים של כ-71 מיליון דולר (פי 1.2 על ההשקעה). בנוסף מחזיקה כאמור הקרן במניות בשווי של 104 מיליון דולר אותן היא תמשיך לממש בקצב איטי ובאופן מדורג, כך שהיא נמצאת כיום במסלול שצפוי להניב לה בסך הכול תשואה של פי שלושה עד פי ארבעה על ההשקעה.

המ-לט עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מחברים, ברזים ושסומים למערכות פיקוד ובקרה תעשייתיות, וכן למערכות הובלת גזים אולטרה-טהורים בתעשיות מיקרו-אלקטרוניקה. בנוסף החברה מפתחת ומייצרת ברזי תהליך וברזי בקרה לתחום ההולכה של נוזלים וגזים משולבים במערכות זרימה. מאז רכשה פימי את השליטה בחברה היא הובילה בה שורה של מהלכים ובהם שינוי אסטרטגי, החלפת מנהלים, וכניסה לתחומים חדשים באמצעות רכישת חברות ברחבי העולם.

המ-לט נסחרת כיום לפי שווי של כ-870 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה איבדה מנייתה כ-38% מערכה. עם זאת, בסיכום שלוש השנים האחרונות עדיין מציגה המניה תשואה מתואמת גבוהה של כ-55%. לדברי גורם בשוק, פימי לא חיפשה לממש את החזקתה בהמ-לט, לאור הציפייה להמשך הצמיחה בחברה, אולם החליטה להיענות לבקשות מצד גופים מוסדיים ולמכור להם כעת חלק מהחזקתה (בשיעור נמוך יותר מהיקף הביקוש).

את המחצית הראשונה של 2019 סיימה המ-לט עם הכנסות של 88.5 מיליון דולר, המשקפים ירידה של כ-1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחברה ציינו כי מכירות המוצרים האולטרה-נקיים ובמכירות המוצרים לתעשייה תהליכים נרשם קיטון של 17% ו-19%, בהתאמה.

עם זאת, בחברה ציינו כי להערכת ההנהלה מדובר בצמצום זמני בלבד בביקוש למוצריה בצפון אמריקה ובאירופה. מנגד, במכירות המוצרים לבקרת זרימה חל במחצית הראשונה של 2019 גידול משמעותי של 547%, וזאת בזכות איחוד פעילותה של חברה בת בקוריאה, שנרכשה באוגוסט אשתקד.

הרווח הגולמי ירד במחצית הראשונה ב-20% ל-25.3 מיליון דולר, ואילו שיעורו מסך ההכנסות ירד ל-29% לעומת 36% במחצית הראשונה של 2018. בחברה הסבירו את השחיקה ברווחיות הגולמית באיחוד לראשונה של פעילות החברה הבת בקוריאה, לה רווחיות גולמית נמוכה יותר מהרווחיות הממוצעת של שאר החברות בקבוצה, וכן בשל הירידה במכירות. נתונים אלו הובילו את המ-לט להציג הפסד של 491 אלף דולר במחצית הראשונה של 2019, וזאת לעומת רווח נקי של 89 מיליון דולר שנרשם במחצית הראשונה של 2018.